توزیع خرما با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

توزیع خرما با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

برای ماه مبارک رمضان در توافقی با وزارت جهاد کشاورزی، در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خرما با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود.
به گزارش صنعت‌صنف، رییس انجمن ملی خرما ایران درباره خرمای مورد نیاز ماه مبارک رمضان گفت: در سال 1400، یک میلیون و 250 هزارتن خرما همانند هر سال در کشور تولید شده است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.
محسن رشیدفرخی تصریح کرد: امسال هم انجمن آمادگی خود را برای عرضه مستقیم کالا اعلام کرد و قرار شد به کسانی که ستاد تنظیم بازار معرفی می‌کند به هر میزان که بخواهند خرما ارایه شود.
وی افزود: همچنین توافق شد برای ارایه خدمات به روزه‌داران فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرما با سود معمول و قیمت‌های مناسب عرضه کنند.
رشیدفرخی با بیان اینکه خرما به اندازه کافی موجود است گفت: انجمن به وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرد که خرما به میزان لازم درب سردخانه‌ها در مبادی خروجی با قیمت‌های مناسب در اختیارشان قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه خرما کمترین افزایش قیمت را داشته است، افزود: در صورتی که خرما با قیمت‌هایی خارج از عرف عرضه شود، باید ستاد تنظیم بازار و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند.
براساس داده‌های بازار، در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم خرمای مضافتی بین 35 تا 40 هزارتومان، خرمای خاصویی بین 65 تا 90 هزارتومان، خرمای پیارم بین 120 تا 150 هزارتومان و خرمای زاهدی بین 38 تا 50 هزارتومان است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...