بسته رایگان پیشکش، جلوی گرانی اینترنت را بگیرید

بسته رایگان پیشکش، جلوی گرانی اینترنت را بگیرید

در حالیکه همه اپراتورهای ثابت و سیار اقدام به تغییر بسته‌های خود و افزایش قیمت صد درصدی آنها کرده‌اند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بسته رایگان اینترنت خبر داده است.

به گزارش صنعت‌صنف، عیسی زارع‌پور اگرچه دیر اما درباره گران شدن بسته‌های اینترنت اعلام کرد که خط قرمز این وزارتخانه افزایش تعرفه اینترنت، بدون افزایش کیفیت آن است و همچنین هیچکس در وزارت ارتباطات به‌دنبال افزایش سود اپراتورها نیست.

زارع‌پور اظهار داشت: هرگونه افزایش تعرفه‌ای که قرار است اتفاق بیفتد حتماً باید با تضمین اپراتورهای ارتباطی برای ارتقای کیفیت خدماتشان به مردم باشد. این مسأله باید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسد.

وی ادامه داد: قرار نیست که اپراتورها با افزایش قیمت، فقط سود خود را ببرند و وضعیت شبکه به همین شکل باقی بماند. تأکید می‌کنم که خط قرمز ما کیفیت است و این تعرفه را زمانی بالا می‌بریم که اپراتورها برای افزایش کیفیت اینترنت تعهد بدهند و با استفاده از فناوری‌های جدید تضمین کنند که عامه مردم به اینترننت دسترسی پیدا می‌کنند.

وی درباره تدارک دیدن بسته‌های رایگان برای اقشار ضعیف جامعه افزود: ما وعده‌ای داده‌ایم که برای اقشار آسیب‌پذیر یک بسته حداقلی رایگان در نظر بگیریم که کارهای مربوط به آن در حال برنامه‌ریزی است و آن را اعلام خواهیم کرد. حذف بسته اینترنت یا معرفی بسته جدید باید در راستای توسعه شبکه ارتباطی کشور رخ دهد و اپراتورها باید در این خصوص تعهد بدهند. در غیر این صورت ما با هرگونه افزایش تعرفه‌ای که منجر به توسعه شبکه نشود مخالفیم.

زارع‌پور تأکید کرده که اپراتورها باید طرح‌هایی را که برای توسعه شبکه ارتباطی کشور دارند، آورده و اعلام کنند که در چه بازه زمانی قرار است پوشش‌دهی و کیفیت را افزایش دهند تا درباره اصلاح تعرفه‌ها تصمیم گرفته شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...