فروش سهام تسلا برای تصاحب کامل توییتر

فروش سهام تسلا برای تصاحب کامل توییتر

ایلان ماسک برای تصاحب کامل مالکیت به ارزش 44 میلیارد دلار، سهام تسلا را به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار فروخت.

به گزارش ، بایگانی اوراق بهادار ایالات ‌متحده نشان داد که ، مدیر اجرایی تسلا ۸.۵  میلیارد دلار از سهام این سازنده خودروهای الکتریکی را فروخته است.

ماسک پنجشنبه گذشته در توییتی گفت که هیچ فروش دیگری برای بعد از امروز برنامه‌ریزی نشده است. وی در هفته گذشته حدود ۹.۶ میلیون سهم را طبق بایگانی‌های روز پنجشنبه و جمعه فروخت که معادل ۵.۶ درصد از سهام او در شرکت است.

این فروش پس از آن صورت گرفت که ماسک روز دوشنبه قراردادی را برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به صورت نقدی در معامله‌ای امضا کرد که کنترل پلت‌فرم این رسانه‌ اجتماعی که میلیون‌ها کاربر ازجمله رهبران جهانی دارد را به ثروتمندترین فرد جهان تغییر می‌دهد. 

براساس گزارش فوربس، دارایی خالص ماسک ۲۶۸ میلیارد دلار است و بهعنوان بخشی از این معامله، ماسک گفت: ۲۱ میلیارد دلار تعهد سهام ارائه خواهد کرد.
هنوز روشن نیست که این میلیاردر چگونه می‌تواند ۱۲.۵ میلیارد دلار باقیمانده از تامین مالی سهام را تامین کند. ماسک ۴۳.۶۱ درصد از سهام شرکت اسپیس ایکس را در اختیار دارد که بنا به گزارش‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

سهام تسلا در معاملات صبح جمعه گذشته حدود ۵ درصد افزایش پیدا کرد.

این نخستین فروش سهام تسلا از زمانی است که ماسک در ماه‌های نوامبر و دسامبر پس از نظرسنجی از کاربران توییتر درباره فروش ۱۰ درصد از سهام خود در این خودروساز برقی بود که ۱۶.۴ میلیارد دلار سهام خود را واگذر کرد.

ماسک در توییتر اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد زیرا اعمال اختیارات سهام او در سال جاری منقضی می‌شود.
برخی از معامله‌گران در این هفته نگران هستند که ماسک ممکن است پول کافی برای تامین مالی ۲۱ میلیارد دلار کمک نقدی خود را نداشته باشد و شاید باتوجه به سهام توییتر از معامله خارج شود.

به‌عنوان بخشی از قرارداد مالی توییتر، ماسک تعهداتی را برای ۱۳ میلیارد دلار وام در برابر توییتر و ۱۲.۵ میلیارد دلار وام حاشیه‌ای مرتبط با سهام تسلا تضمین کرد.

دورخیز ماسک برای درآمدزایی از توییت‌ها

ایلان ماسک به بانک‌هایی که موافقت کردند برای تامین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر کمک کنند، گفته است دستمزدهای مدیر و هیات مدیره این شرکت رسانه اجتماعی را کنترل خواهد کرد و راه‌های جدیدی را برای درآمدزایی از توییت‌ها پیدا می‌کند.

منابع آگاه به رویترز گفتند: ایلان ماسک چند روز پس از دادن پیشنهاد خرید توییتر در ۱۴ آوریل، این پیشنهادها را برای وام‌دهندگان به‌منظور گرفتن وام برای خرید توییتر مطرح کرده است.

ماسک باید بانک‌ها را متقاعد می‌کرد که توییتر جریان کافی نقدی تولید کرده است تا بتواند وام مورد نیازش را از آنها دریافت کند. در پایان وی ۱۳ میلیارد دلار وام تضمین شده در برابر توییتر و ۱۲.۵ میلیارد دلار مرتبط با سهام تسلا دریافت کرد. ایلان ماسک توافق کرد باقی مبلغ خرید را با پول نقد خود پرداخت کند.

ماسک درباره حذف حقوق مدیران هیات مدیره توییتر، توییت کرده که به حدود سه میلیون دلار صرفه‌جویی در هزینه‌ها منتهی می‌شود. پاداش مبتنی بر سهام توییتر برای ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۱، حدود ۶۳۰ میلیون دلار بود که ۳۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش داشت.

بلومبرگ پنجشنبه گذشته گزارش کرده بود ماسک در راستای جلب موافقت بانک‌ها، به تعدیل مشاغل اشاره کرده است. با این حال تا زمانی که وی کنترل کامل توییتر را به دست نگیرد، تصمیمی درباره کاهش تعداد کارکنان گرفته نمی‌شود.

پیش از این ایلان ماسک پیشنهاد داده بود تغییراتی در توییتر صورت گیرد و قیمت سرویس اشتراک پولی توییتر بلو کاهش داده شود و تبلیغات در آن ممنوع شود و کاربران گزینهای برای پرداخت به دوج کوین داشته باشند. هزینه اشتراک ماهانه سرویس توییتر بلو ۲.۹۹ دلار است.

براساس گزارش رویترز، وام ۱۳ میلیارد دلاری که ایلان ماسک برای خرید توییتر جور کرده است، هفت برابر درآمد ناخالص پیش‌بینی شده توییتر در سال ۲۰۲۲ است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...