ایجاد کنسرسیوم اکتشاف پهنه‌های جدید معدنی

ایجاد کنسرسیوم اکتشاف پهنه‌های جدید معدنی

برای برون‌رفت از عدم توسعه متوازن در زنجیره تولید فولاد، ایجاد کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های توانمند در جهت اکتشاف پهنه‌های جدید معدنی ضرروی است.

به گزارش به نقل از روابط عمومی چادرملو، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پنل تخصصی دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار با تاکید بر اهمیت اکتشاف تصریح کرد: برای برون رفت از عدم توسعه متوازن در زنجیره تولید فولاد، ایجاد کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های توانمند در جهت اکتشاف پهنه‌های جدید ضروری است.

ناصر تقی‌زاده، تغییر رویکرد توسعه فولاد کشور به سمت فولادهای آلیاژی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: باید تسهیلات لازم جهت برخورداری شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران از تکنولوژی‌های نوین و زیرساخت‌های لازم این صنعت فراهم شود تا بتوانیم در صحنه رقابت‌های بین‌المللی باقی بمانیم.

در ادامه این پنل، تقی‌زاده وضع عوارض صادرات فولاد را مانع جدی توسعه طرح‌های اين صنعت دانست و تصریح کرد: واحدهای معدنی و صنعتی فولاد برای اجرای طرح‌های توسعه خود نیازمند ارز حاصل از صادرات هستند، اما مصوبه دریافت عوارض صادرات فولاد قطعا در اجرای طرح‌های توسعه مانع بزرگی ایجاد می‌کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...