بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در 2022

بهترین ایده‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در 2022

گاهی ‌اوقات یک سرمایه‌گذاری جدید با یک ایده شروع می‌شود، اما در مواقعی نیز، اشتیاق کارآفرینی آغاز‌کننده کار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت‌صنف، چه چیزی باعث می‌شود که یک کسب‌وکار در سال ۲۰۲۲ به یکی از بهترین‌ها بدل شود؟ رشد پیش‌بینی‌ شده بازار و هزینه‌های پایین سرمایه‌گذاری؛ انتخاب یک مدل کسب‌وکار براساس یک محصول دیجیتالی نیز می‌تواند به شما کمک ‌کند که هنگام ایجاد پایگاه مشتری، شبکه گسترده‌تری را مهیا کنید و مدل کسب‌وکاری بسازید که سنجش آن آسان‌تر باشد.

قبل از اینکه منابع خود را به ایده‌تان اختصاص دهید، اعتبارسنجی ایده می‌تواند باعث شود که شما در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید و همچنین این اطمینان را به شما می‌دهد که این ایده در مسیر تبدیل‌شدن به یک کسب‌وکار موفق، مورد آزمایش قرار گرفته و اثبات شده است. بهترین روش برای انجام چنین کاری چیست؟ کسب‌وکار خود را به‌عنوان شغل جانبی‌تان راه‌اندازی کنید. به این ترتیب می‌توانید به خواسته‌های مشتریان بالقوه خود پی ببرید و پیش از رها کردن شغل‌تان و تعهد تمام‌وقت به کسب‌وکار جدید، پایگاه مشتری‌تان را بسازید.

حالا بیایید کار را آغاز کنیم. در اینجا به بهترین کسب‌وکارهایی که می‌توان در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد، اشاره کرده‌ایم.

فروشگاه تجارت الکترونیک

به‌دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، تجارت الکترونیک رونق گسترده‌ای یافت. در زمان اوج این همه‌گیری، تجارت الکترونیک تنها در ۹۰ روز، به اندازه ۱۰ سال رشد کرد. این افزایش ناگهانی تقاضا باعث ایجاد رقابت بیشتری در بازار شده است. طبق گزارش مربوط به آینده تجارت الکترونیکِ شرکت «شاپیفای»، در دوران همه‌گیری۱۵۰ میلیون نفر برای نخستین بار به‌صورت آنلاین خرید کردند و انتظار می‌رود که طی پنج سال آینده، تجارت الکترونیک به‌عنوان بخشی از حوزه خرده‌فروشی جهانی توسعه پیدا کند.

همه اینها در کنار حداقل هزینه‌های راه‌اندازی، کسب‌وکار تجارت الکترونیک را به یکی از قدرتمندترین گزینه‌های مطلوبی تبدیل می‌کند که شما می‌توانید آن را به‌عنوان یک کسب‌وکار در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کنید.

مشاوره

همزمان با پیشرفت به سمت بهبود وضعیت اقتصادی، اکنون زمان مناسبی برای شماست تا بالاخره کسب‌وکار مشاوره خود را راه‌اندازی کنید. انتظار می‌رود که تقاضا برای دریافت خدمات مشاوره افزایشی ناگهانی داشته باشد؛ چراکه بسیاری از کسب‌وکارها پس از این همه‌گیری فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرند و در بسیاری از موارد فعالیت بیشتری نیز انجام می‌دهند.

اگر به‌دنبال ایده کسب‌وکاری با هزینه پایین هستید، هیچ‌چیز جذاب‌تر از کسب‌وکار مشاوره نیست. با در نظر گرفتن اینکه شما و تخصص‌تان محصول مورد نظر هستید، می‌توانید با مخارج نسبتا پایینی کسب‌وکار خود را راه بیندازید. تنها چیزهایی که به آنها نیاز دارید، پروپوزال مشاوره است و دانستن نحوه تعیین دستمزد و اینکه کجا باید مشتریان‌تان را بیابید. پس از این می‌توانید کار را آغاز کنید.

حوزه خدمات مشاوره به‌دلیل همه‌گیری ویروسی با کاهش تقاضا روبه‌رو شد و بسیاری از کسب‌وکارها در تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از خدمات مشاوره منظم خود صرف‌نظر کردند.

دوره‌های آموزشی آنلاین

دوره‌های آموزشی آنلاین می‌توانند یکی از پرسودترین کسب‌وکارهای کوچکی باشند که می‌توانید راه‌اندازی کنید. به محض اینکه کارهای مربوط به طراحی و بازاریابی دوره آموزشی‌تان را به اتمام برسانید، آن دوره می‌تواند یک منبع درآمد غیرفعال برای شما باشد. از آن گذشته، بازار آموزش آنلاین با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ به بازاری ۳۵۰ میلیارد دلاری تبدیل شود.

پیگیری‌های کمی که برای حفظ یک دوره آموزشی آنلاین لازم است، آن را برای کارآفرینان بلندپروازی که می‌خواهند این کسب‌وکار شغل دوم آنها باشد، ایده‌آل می‌سازد تا یا اعتبار ایده‌شان را قبل از شروع تمام‌وقت بسنجند، یا در عین حال که شغل تمام‌وقت خود را حفظ می‌کنند، بتوانند درآمدی جانبی نیز داشته باشند.

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی همیشه یکی از بهترین کسب‌وکارهایی است که می‌توان راه‌اندازی کرد؛ زیرا کسب‌وکارهای زیادی هستند که به خدمات طراحی گرافیکی نیاز دارند، اما یا نمی‌توانند، یا نمی‌خواهند طراح استخدام کنند. اگر توانایی طراحی دارید و همیشه رویای کار کردن مستقل را در سر می‌پرورانده‌اید، به سراغ این کار بروید.
در رتبه‌بندی‌ها، طراحی گرافیکی همواره در بین بهترین کسب‌وکارهایی قرار می‌گیرد که می‌توان راه‌اندازی کرد. برای تحقق‌بخشیدن به رویاهایتان، هیچ زمانی مثل اکنون مناسب نیست.

بازاریابی دیجیتال

همزمان با افزایش تجارت الکترونیک، بازاریابی محتوا و توسعه شبکه‌های اجتماعی؛ تقاضا برای بازاریابی دیجیتال نیز در حال افزایش است. پیش‌بینی می‌شود که این صنعت در سال ۲۰۲۰ نرخ رشد مرکب دورقمی داشته باشد، در نتیجه شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های زیاد راه‌اندازی، دست‌به‌کار شوید.

اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار بازاریابی دیجیتال راه‌اندازی کنید، احتمالا باید مساله تخصص را نیز در نظر بگیرید. با توسعه بازار، جمعیت بیشتری نیز به آن وارد می‌شوند. بنابراین بهتر است به جای اینکه تلاش‌تان را به کار ببندید تا از همه گزینه‌ها به‌طور همزمان بهره ببرید و باعث ایجاد نتایج نامشخصی شوید، گزینه‌ای را برگزینید که عملکرد خوبی دارد؛ تبلیغات اینترنی، کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوای مبتنی بر SEO. این موضوع به‌خصوص زمانی صادق است که کسب‌وکارتان را به‌عنوان یک شغل جانبی یا فروشگاهی تک‌نفره راه‌اندازی می‌کنید.

خدمات نظافت

در نتیجه شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، خدمات نظافتی با افزایش شدید تقاضا روبه‌رو شدند و پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت برای مدتی ادامه یابد. علاوه بر این دلیل، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که به‌طور مدام خدمات نظافتی را به یک ایده خوب برای آغاز کسب‌وکار تبدیل می‌کنند.

معمولا خدمات نظافتی مشتریان ثابتی دارند و همین امر باعث کاهش هزینه جذب مشتری می‌شود. همیشه برای این خدمات تقاضا وجود دارد، چون همیشه نیاز است که مثلا پنجره‌ها تمیز شوند. مهم‌تر از همه، حوزه‌ای پرسود است.

بازاریابی وابسته (بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش)

بازاریابی وابسته رویکردی عملکردمحور است که در آن مشتریان در ازای ارجاع و معرفی مشتریان جدید پاداش، کمیسیون و کارمزد می‌گیرند. بازاریابی وابسته در عصر دیجیتال رواج پیدا کرده است. اینفلوئنسرهای اینستاگرام به همین شکل کسب درآمد می‌کنند و حتی سازمان‌های خبری نیز وارد عمل شده‌اند (به همین دلیل است که چنین جملاتی را می‌بینید: «اگر با استفاده از یکی از لینک‌های ما خرید کنید، ما کمیسیون می‌گیریم».)

هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان بدهد بازاریابی وابسته به‌زودی از بین ‌می‌رود یا از رواج می‌افتد. فرصت‌هایی که در این بازار وجود دارد، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. راه‌های کمی وجود دارد که بتوانید از طریق آنها در بازاریابی وابسته یک نیچ‌مارکت ایجاد کنید، اما تمام روش‌های موجود یک ویژگی مشترک دارند؛ شما باید ابتدا به جذب مخاطب‌تان بپردازید. چه یوتیوب را به‌عنوان رسانه اصلی‌تان برگزینید، چه اینستاگرام، چه تیک‌تاک، چه وب‌سایت خودتان، باید ابتدا مخاطبانی را جذب کنید تا بتوانید در بازاریابی وابسته به درآمد برسید.

دراپ‌شیپینگ (توزیع مستقیم محصولات از تولیدکننده به مصرف‌کننده)

دراپ‌شیپینگ زیرمجموعه تجارت الکترونیک است که در آن صاحب کسب‌وکار، کالاها را به‌صورت آنلاین می‌فروشد، بدون اینکه آنها را در انبار نگه دارد. به محض اینکه مصرف‌کننده سفارشش را ثبت می‌کند، این سفارش به‌طور خودکار برای تأمین‌کننده دراپ‌شیپینگ ارسال می‌شود. آنها سفارش را پردازش کرده و روند ارسال را مدیریت می‌کنند و کسب‌وکار شما نیز کارمزدی از این خرید به دست می‌آورد.

عدم وجود موجودی در انبار موجب شده که راه‌اندازی دراپ‌شیپینگ یکی از آسان‌ترین کارها در کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک به‌شمار رود. علاوه بر این، پیش‌بینی شده که تا سال ۲۰۲۵، نرخ رشد ترکیبی سالانه بازارِ دراپ‌شیپینگ ۸/۲۸ درصد خواهد بود که باعث می‌شود اکنون زمان مناسبی برای ورود به این کسب‌وکار آنلاین باشد.

حسابداری آنلاین

حسابداری آنلاین، مدیریت مالی برای افراد و کسب‌وکارها، همیشه یکی از بهترین کسب‌وکارهایی است که می‌توان راه‌اندازی کرد. چرا؟ حقیقتی که در سطح بین‌المللی پذیرفته شده این است که بیشتر مردم نمی‌خواهند مسائل مالی و مالیاتی خودشان را مدیریت کنند. بنابراین حسابداری آنلاین کسب‌وکاری استوار با مشتریان ثابت به وجود می‌آورد، بدون اینکه شما را به یک منطقه جغرافیایی محدود کند؛ شما می‌توانید از هر نقطه‌ای و در حوزه‌ای وسیع‌تر به مشتریان‌تان خدمات‌رسانی کنید.

خدمات رونویسی

رونویسی را می‌توان در هرجایی انجام داد و این موضوع به شما اجازه می‌دهد که موقعیت و زمان کارتان را کنترل کنید. این کار به هیچ‌گونه هزینه راه‌اندازی نیاز ندارد و همیشه تقاضایی دائمی برای این خدمات از جانب خبرنگاران و مشتریان شرکتی وجود دارد. اگر می‌توانید سریع تایپ کنید و توجه زیادی به جزئیات دارید، شاید دل‌تان بخواهد که یک کسب‌وکار مربوط به رونویسی راه بیندازید؛ رونویسی ایده کسب‌وکار مناسبی برای افراد درونگراست.

خدمات مراقبت از فضای سبز

خدمات مربوط به مراقبت از فضای سبز بخش تجاری دیگری است که از رونق صنایع خانگی در دوران همه‌گیری بهره برد. آغاز کسب‌وکار مربوط به خدمات مراقبت از فضای سبز کار ایده‌آلی است؛ چراکه قابلیت شخصی‌سازی دارد، باثبات و قابل ‌اطمینان است. همچنین همیشه برای خدمات مراقبت از فضای سبز تقاضا وجود دارد و اگر حالا وارد این حوزه شوید، می‌توانید روی کسانی سرمایه‌گذاری کنید که برای اولین بار در دوران همه‌گیری خانه خریدند و حالا مالک حیاطی هستند که یا نمی‌خواهند یا نمی‌دانند چطور باید از آن مراقبت کنند.

کسب‌وکار مشاوره املاک

بازار مسکن در سال ۲۰۲۰ و در طول همه‌گیری رونق یافت، اما آیا این به معنای آن است که سقوط آن قریب‌الوقوع است؟ بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان چنین نیست. بسیاری از افراد انتظار دارند که با بازگشت دنیای کسب‌وکار به حالت عادی قبل از دوران همه‌گیری، این بازار دچار رکود شود، اما بیشتر افراد پیش‌بینی می‌کنند که تقاضا برای املاک و مستغلات همچنان ادامه می‌یابد. ممکن است بخواهید کسب‌وکار خود را به‌عنوان یک مشاور املاک راه‌اندازی کنید و به خریداران مسکن و مشتریان تجاری یاری رسانید تا فرایند خرید (و فروش) املاک و مستغلات را طی کنند.

توسعه اپلیکیشن

گوشی‌های هوشمند، بازار کاملا جدیدی برای اپلیکیشن‌ها ایجاد کرده‌اند. اگر کدنویسی بلدید، یا اگر در کار با فناوری و یادگیری سریع مهارت دارید، شاید کار کردن در حوزه توسعه اپلیکیشن برای شما مناسب باشد. دو راه برای ورود به این حوزه وجود دارد؛ اول اینکه شما می‌توانید اپلیکیشن خودتان را توسعه دهید. دوم اینکه می‌توانید با مدل یک آژانس کار کنید و به ارائه خدمات توسعه نرم‌افزار به شرکت‌ها بپردازید.

ترجمه

اگر به بیشتر از یک زبان مسلط هستید، شاید ورود به کسب‌وکار ترجمه برای شما مناسب باشد. با اینکه خدمات ترجمه در سال ۲۰۲۰ دچار رکود شد، اما انتظار می‌رود امسال با جهشی بزرگ روبه‌رو شود. راه‌های مختلفی برای ارائه خدمات ترجمه وجود دارد، مانند ترجمه وب‌سایت‌ها، دفترچه‌های راهنمای محصولات و حتی همکاری با یک نفر برای ترجمه معاملات تجاری از طریق ایمیل و در جلسات.

دستیار مجازی

دستیار مجازی در انجام کارهای اداری از مکانی دور تخصص دارد. مثلا برنامه‌ریزی جلسات، برقراری تماس‌های تلفنی، برنامه‌ریزی برای سفر و مدیریت ایمیل‌ها. دستیار مجازی می‌تواند یک کسب‌وکار خانگی منعطف باشد که نیازمند طیف وسیعی از مهارت و تجربه است. می‌توانید از طریق یک آژانس به‌عنوان دستیار مجازی مشغول به کار شوید، یا مؤسسه انفرادی خود را راه‌اندازی کرده یا به‌عنوان مشاور فعالیت کنید.

منبع: گروه سرمایه‌گذاری پرسال
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...