امضای تفاهم‌نامه میان کارآفرین و دانشکده مالیه

امضای تفاهم‌نامه میان کارآفرین و دانشکده مالیه

امضای تفاهم‌نامه میان کارآفرین و دانشکده مالیه؛ تفاهم‌نامه همکاری بین بانک کارآفرین و دانشگاه تهران با هدف «ترویج فرهنگ کارآفرینی» و با محوریت شرکت عصر امین کارآفرین و دانشکده تجارت و مالیه امضا شد.

به گزارش ، در نشستی با حضور مدیرعامل بانک کارآفرین، رئیس دانشگاه تهران و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه تهران و بانک کارآفرین، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع توسعه همکاری‌های علمی و تخصصی حوزه کارآفرینی و با محوریت شرکت عصر امین کارآفرین و دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران امضاء شد.

در این مراسم مدیرعامل بانک کارآفرین با تاکید بر لزوم تغییر نگاه حکمرانی در اقتصاد، اظهار داشت: به دلیل شرایط فعلی اقتصاد ایران و عدم دستیابی به اهداف و جایگاه‌های تعیین شده در برنامه‌های مختلف، نیاز به ایجاد نگاه و رویکردی بنیادی، راهبردی و استراتژیک در دانشگاه‌ها داریم تا بتوانیم در مسیر کاربردی شدن تئوری‌های اقتصادی و پیاده‌سازی آنها در فضاهای کسب‌وکاری گام برداریم.

احمد بهاروندی، تاسیس دانشکده تجارت و مالیه را در دانشگاه تهران به فال نیک گرفت و افزود: امیدوارم با همکاری بیشتر بخش خصوصی و دانشگاه و با تمرکز بر واقعی‌سازی مولفه‌های آموزشی اقتصاد در این دانشگاه نیروهایی رشد و تربیت شوند که در برنامه‌ریزی‌های آتی اقتصادی کشور، نقش موثری ایفا کنند.
 
رئیس دانشگاه تهران نیز در این نشست به شعار راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد و با یادآوری اینکه ارتباط با صنعت یکی از مولفه‌های دانشگاه کارآفرین است، اظهار داشت: نخستین گام برای تحقق مولفه‌های دانشگاه کارآفرین، برقراری ارتباط بین رشته‌های دانشگاهی و حوزه‌های تخصصی در صنعت است.

سیدمحمد مقیمی، راه‌اندازی دانشکده‌های جدید دانشگاه تهران را بر مبنای تقاضامحوری دانست و افزود: به‌عنوان نمونه، دانشکده حکمرانی با هدف تربیت حکمرانانی که اشراف فنی و مهارت‌های مدیریتی را به صورت توامان داشته باشند، راه‌اندازی شد. دانشکده تجارت و مالیه نیز به دنبال حل مسائل و مشکلات تجاری کشور با مشارکت نهادهای مالی و تجاری است.

بنابر اعلام روابط عمومی بانک کارآفرین، در ادامه این نشست هاشم آقازاده، رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه را از اهداف استراتژیک این دانشکده برشمرد و گفت: این پارک برای نخستین بار در کشور با مشارکت بخش‌ غیردولتی راه‌اندازی می‌شود تا از صاحبان ایده و همچنین شرکت‌های حوزه تجارت و مالیه در قالب مراکز نوآوری، رشد و توسعه پشتیبانی کند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تجارت و مالیه ازجمله آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالی خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در بحث سرمایه‌گذاری و تجارت این است که تجار و سرمایه‌گذاران بدون اینکه ارزیابی فنی و تخصصی انجام دهند وارد عرصه های تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شوند و با شکست سنگینی روبه‌رو می‌شوند در حالیکه به راحتی می‌توانند با یک آزمایش کارشناسی، موفقیت خود را تضمین کنند.

آقازاده تصریح کرد: در آزمایشگاه‌های تخصصی این دانشکده، با خطای بسیار کم می‌توانیم درباره صحت و احتمال موفقیت تصمیمات و برنامه‌های تجار و سرمایه‌گذاران اظهارنظر تخصصی و کارشناسی ارائه دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری شرکت عصر امین کارآفرین، زمینه شکل‌گیری پارک تخصصی تجارت و مالیه، تامین مالی واحدهای فناور مستقر در آن، راه‌اندازی آزمایشگاه‌ تخصصی تجارت و مالیه و اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی، مطالعاتی و رویدادهای تجاری و مالی فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر سیدصابر امامی، مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت عصر امین کارآفرین نیز با اشاره به نهایی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران و بانک کارآفرین، ابراز امیدواری کرد با حمایت مدیرعامل و هیئت مدیره بانک در حوزه سرمایه‌گذاری زیرساختی بتوانیم با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، زمینه رشد و فعالیت گسترده استارت‌آپ‌ها را فراهم کرده و استارت‌اپ‌هایی که تحت مالکیت این شرکت در حال فعالیت هستند نیز فضای جدیدی برای رشد و ارتقاء خود پیدا کنند.

امامی ادامه داد: ورود به حوزه‌های فین تک، برگزاری کنفرانس‌های علمی و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه تهران برای رشد و آموزش کسب‌وکارهای نوپا مورد هدف، ازجمله برنامه‌های پیش رو خواهد بود و به دنبال این هستیم در حوزه فن‌آوری بتوانیم با نقش‌آفرینی کسب‌وکارهای تحت مالکیت خود، اقدامات خوبی را انجام دهیم.

به اعتقاد وی با این تفاهم‌نامه حمایت از استارت‌اپ‌ها وارد فاز جدیدی خواهد شد که فعالان این حوزه به زودی شاهد ثمرات آن خواهند بود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...