حذف فرآیندهای موازی در ارائه خدمات ایتراک

حذف فرآیندهای موازی در ارائه خدمات ایتراک

حذف فرآیندهای موازی در ارائه خدمات ایتراک؛ با نظارت‌ دقیق ایتراک، محصولات جدید ری‌را و TF21 با سطح کیفی بالا تولید و عرضه خواهد شد.

به گزارش ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست با مدیران شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه‌های خودرو (ایتراک)، ضمن دانش‌پایه خواندن فعالیت‌های این شرکت، گفت: نارضایتی‌هایی که نسبت به صنعت خودرو است ارتباط مستقیمی باکیفیت محصولات دارد که این موضوع یکی از راهبردهای مهم ایران خودرو است و برنامه‌های متنوعی برای ارتقای کیفیت محصولات طرح‌ریزی شده و در حال اجرا است که نتایج آن به مرور مشخص خواهد شد.

مهدی خطیبی افزود: ایتراک باید قوی و کارآمدتر از قبل با بهینه‌سازی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود و تجهیزات در اختیار، نسبت به ارتقای سطح کیفیت محصولات اقدام کند.

خطیبی با تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری، گفت: در فعالیت‌های اجرایی و صنعتی، موازی‌کاری هزینه‌بر و زمان‌بر است و باید برای حذف فرآیندهای موازی، در شرکت ایتراک کمیته‌ای تشکیل و عارضه‌یابی لازم انجام شود.

وی بر افزایش سهم ایتراک در بازار خارج از ایران خودرو تاکید کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بیرونی موجود، این شرکت باید تعامل مناسبی با دیگر خودروسازان داخلی برقرار کند تا علاوه‌بر ایران‌خودرو، مشتریان دیگری برای توسعه بازار داشته باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به پروژه مهم و راهبردی پاورترین اشاره کرد و گفت: این پروژه با راه‌اندازی شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو، کلید خورده و این امکان برای دیگر خودروسازان فراهم خواهد شد تا از توانمندی این مرکز در تامین قوای محرکه بهره‌مند شوند که در گام نخست محصولات تولیدی این شرکت به سایپا و دیارخودرو عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد تولید و توسعه ایتراک هستیم و این شرکت با دارا بودن نیروی انسانی متعهد و باتجربه و همچنین سرمایه‌گذاری، پیگیری و ممارست برای اجرای پروژه‌های جدید، به‌دنبال ارایه خدمات بهتر به گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت‌های خارج از این مجموعه است.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست گفت: در آخرین جلسه ستاد پروژه‌های توسعه محصول، توافقاتی برای پروژه TF21 صورت گرفت که براساس آن پروژه‌ها با قیمت هدف به تولید برسند و برای دستیابی به این هدف باید اصلاح لازم در نحوه قیمتگذاری قطعات و سیستم‌ها صورت گیرد.

کیانوش پورمجیب ادامه داد: با اجرای نظام قرارداد با قطعه‌سازان براساس سیستم‌ها، شرکت ایتراک نیز از نظام تاییدیه به صورت قطعه به تاییدیه با ساز و کار مبتنی بر سیستم‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد.

بنابر اعلام ایکوپرس، مدیرعامل شرکت ایتراک نیز در این نشست اظهار داشت: این شرکت در مقایسه با پنج سال گذشته با وجود افزایش هزینه‌ها در حوزه خدمات آزمون به‌خصوص هزینه‌های نیروی انسانی، از ابتدای امسال تاکنون موفق به کسب ۹۸ میلیارد تومان درآمد و کسب سود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی تا پایان مردادماه شده‌ و در اواسط  شهریورماه نیز ۸۴ درصد درآمد سال گذشته را محقق کرده‌ایم.

داود جهاندیده مشتریان اصلی محصولات و خدمات ایتراک را ساپکو با ۵۰ درصد، ایران‌خودرو ۳۰ درصد و دیگر شرکت‌ها ازجمله شرکت‌های گروه سایپا، گروه بهمن و شرکت‌های خارج از گروه ایران خودرو ۲۰ درصد برشمرد.

جهاندیده افزود: ظرف امسال و سال آینده، پروژه‌های توسعه‌ای با  سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی و با حمایت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ساپکو و معاونت‌های کیفیت، مهندسی ساپکو و ایران خودرو اجرا خواهد شد.

مدیرعامل ایتراک به راه‌اندازی خط سبز در این شرکت اشاره کرد و گفت: باتوجه به تاکید قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، خط سبز برای بررسی ویژه موارد کیفی در سطح گروه صنعتی ایران خودرو راه‌اندازی شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...