سنگین‌های مسافربری رکورد تولید را شکستند

سنگین‌های مسافربری رکورد تولید را شکستند

سنگین‌های مسافربری رکورد تولید را شکستند؛ در پنج ماهه نخست 1401، تولید سواری کمترین میزان رشد را داشته و تولید اتوبوس، مینی‌بوس‌ و ون بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ، طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، درمجموع تولید انواع خودروها بین ۵.۷ تا ۱۴۷.۱ درصد رشد یافته به‌طوری‌که تولید اتوبوس، مینی‌بوس‌ و ون بیشترین رشد را به خود اختصاص داده اما تولید سواری کمترین میزان رشد را داشته است.

براساس آمارهای وزارت صمت، در این مدت، خودروسازان داخلی ۳۶۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو از انواع سواری‌ها تولید کرده‌اند که در مقایسه با ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولیدی در پنج ماه نخست 1400، تنها ۵.۷ درصد افزایش یافته که کمترین میزان افزایش تولید انواع خودروها در این مقایسه آماری است.

در این پنج ماه، بیشترین درصد افزایش تولید متعلق به سنگین‌های مسافربری‌ ( اتوبوس، مینی‌بوس‌ و ون) است که از ۷۶۳ دستگاه در پنج ماهه ۱۴۰۰ به ۱۸۸۵ دستگاه در مدت مشابه سال جاری رسیده و رشد ۱۴۷.۱ درصدی را ثبت کرده است.

تولید وانت‌ها نیز در این مدت به ۴۰ هزار و ۳۲۴ دستگاه رسیده که نسبت به ۲۷ هزار و ۱۰۸ دستگاه تولیدی در پنج ماهه سال گذشته، ۴۸.۸ درصد بیشتر است.

تعداد تراکتور تولیدی در پنج ماهه امسال با رشد ۵۳.۴ درصدی نسبت به آمار تولید آن در مدت مشابه سال گذشته به ۱۲ هزار و ۸۹۲ دستگاه رسیده است. این در حالیست که در پنج ماهه ۱۴۰۰ قریب به ۸۴۰۶ دستگاه تراکتور به تولید رسیده بود.

گفتنی است براساس آمار وزارت صمت، در پنج ماهه امسال ۱۰۶ هزار و ۱۰۰ تن لاستیک خودرو در کشور تولید شده که نسبت به ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ تن لاستیک تولیدی در پنج ماهه پارسال بالغ‌بر ۰.۵ درصد بیشتر است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...