ارسال سه میلیون بشکه حامل‌های انرژی به ونزوئلا

ارسال سه میلیون بشکه حامل‌های انرژی به ونزوئلا

ارسال سه میلیون بشکه حامل‌های انرژی به ونزوئلا؛ نفتکش‌های حامل 1.22 میلیون بشکه نفت خام و دو میلیون بشکه میعانات گازی ایران قرار است در روزهای آینده در پایانه «خوزه» ونزوئلا محموله‌های خود را تخلیه کنند.

به گزارش به نقل از فارس، ونزوئلا برای تامین بخش زیادی از رقیق‌کننده‌های مورد نیاز خود به‌منظور تبدیل نفت سنگین این کشور به درجات نفتی قابل صادرات، به ایران متکی است. نفت خام ایران همچنین در این کشور آمریکای جنوبی برای تولید سوخت پالایش می‌شود.

براساس اسناد شرکت ملی نفت ونزوئلا، یکی از نفتکش‌هایی که در ماه جاری میلادی وارد آب‌های ونزوئلا شد، نفتکش بسیار غول پیکر«(VLCC)هیوج» با پرچم ایران بود که تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) قرار دارد.

ایران امسال صادرات به ونزوئلا را که شامل میعانات گازی پارس جنوبی می‌شود، افزایش داده است و بیشتر از ناوگان نفتکش‌های خود برای این کار استفاده می‌کند. ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

هر دو محموله توسط شرکت بازرگانی نفت ایران تامین شده است. این شرکت ایرانی به همراه دیگر شرکت‌های دولتی اوایل امسال یک قرارداد 110 میلیون یورویی با شرکت ملی نفت ونزوئلا به منظور دوباره سرپا کردن یک پالایشگاه در ونزوئلا و تامین نفت این شرکت امضا کردند.

براساس اسناد کشتیرانی شرکت ملی نفت ونزوئلا، کاراکاس در بازه جولای و آگوست حدود 4.8 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران را وارد کرده است.

اواخر تیرماه خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که براساس قراردادی میان ایران و ونزوئلا، ماهانه 4 میلیون بشکه نفت خام سنگین ایران به این کشور ارسال شود.

ایران و ونزوئلا از سال 2020 و در بحبوحه تحریم‌های شدید ایالات متحده که هر دو کشور بارها با آن روبه‌رو شده‌اند، روی توسعه همکاری‌های دو کشور به ویژه در پروژه‌های انرژی و تجارت نفت کار می‌کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...