سهم 32 درصدی استارت‌اپ‌ها از صنعت داده

سهم 32 درصدی استارت‌اپ‌ها از صنعت داده

سهم 32 درصدی استارت‌اپ‌ها از صنعت داده؛ تازه‌ترین گزارش استارت‌اپ بلینک از شرکت‌های استارت‌اپی، از سهم بالای کسب‌وکارهای نوپای نرم‌افزاری و داده از مجموع کسب‌وکارهای نوپا در 100 کشور بررسی شده خبر می‌دهد.

به گزارش ، در حال حاضر 30 مقصد برتر برای استارت‌اپ‌های نرم‌افزار و داده در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. همچنین 14 اکوسیستم استارت‌اپی در این صنعت در آمریکا شناسایی شده است.

استارت‌اپ بلینک در گزارش خود می‌نویسد همچنان بیشتر استارت‌اپ‌ها در جهان، در زمینه نرم‌افزار و داده فعالیت می‌کنند. سهم این گروه از مجموع استارت‌اپ‌ها 31.8 درصد در سال 2022 میلادی گزارش شده است.

استارت‌اپ بلینک در نقشه خود از اکوسیستم استارت‌اپی جهان، 12 زیرصنعت را برای بخش نرم‌افزار و داده شناسایی کرده که بزرگترین آن، بخش فناوری‌های کسب‌وکار است. این استارت‌اپ‌ها به بهره‌وری بیشتر کسب‌وکارها کمک می‌کنند. سهم این بخش از مجموع استارت‌اپ‌های نرم‌افزار و داده به 23 درصد می‌رسد. همچنین بخش اپلیکیشن‌ها با سهم 19 درصدی و بخش تحلیل داده با سهم 12 درصدی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در سال 2022، تعداد تک‌شاخ‌ها در صنعت نرم‌افزار و داده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در سال 2021، تعداد تک‌شاخ‌های این بخش، 255 استارت‌اپ گزارش شده بود اما این رقم در سال 2022، به 415 تک‌شاخ رسیده است.

بنابر اعلام پایگاه خبری اتاق تهران، در بین 6 شهر نخست در جهان که از توسعه استارت‌اپ‌های نرم‌افزاری و داده حمایت می‌کنند، 4 شهر آمریکا در رتبه‌های نخست تا چهارم قرار گرفته‌اند. سانفرانسیسکو، نیویورک، بوستون و لس آنجلس در ایالات متحده از شهرهای مناسب در توسعه استارت‌اپ‌های نرم‌افزاری و داده هستند. پکن و لندن در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در بین کشورهای جهان، آمریکا در توسعه استارت‌اپ‌های داده و نرم‌افزار تسلط دارد. پس از آمریکا، چین، انگلستان و آلمان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...