تورم 117 درصدی تولید خدمات جا و غذا

تورم 117 درصدی تولید خدمات جا و غذا

تورم 117 درصدی تولید خدمات جا و غذا؛ میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به تابستان سال قبل بالغ‌بر ٥٦.١ درصد افزایش دارد.

به گزارش ، براساس گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قيمت توليدكننده بخش‌های خدمات در فصل تابستان 1401، گروه «فعالیت‌هاي خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» در این فصل با بیشترین تورم فصلی و نقطه به نقطه به ترتیب به میزان 16.2 درصد و 56.1 درصد روبه‌رو بوده است.

در فصل تابستان ١٤٠١، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات 560 است که نسبت به فصل بهار (تورم فصلی) ١٦.٢ درصد، نسبت به فصل تابستان سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٦.١ درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٤٩.٧ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٦,٢ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل که ١٣.٨درصد برآورد شده بود، ٢.٤ واحد درصد افزایش داشته است.

به‌عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به فصل قبل، ١٦.٢ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم فصلی با ٣٠.٧ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌هاي خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» و کمترین تورم فصلی با ٤.٨ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

همچنین درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در تابستان سال 1401 نسبت به تابستان پارسال (تورم نقطه به نقطه) ٥٦,١ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٩.٤ درصد)، ٦.٧ واحد درصد افزایش داشته است. به‌عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به فصل دوره مشابه سال قبل، ٥٦.١ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم نقطه به نقطه با ١١٧.١ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌هاي خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» و کمترین تورم نقطه به نقطه با ٢٥.٨ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

بنابر اعلام مرکز آمار ایران، در فصل تابستان ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٤٩,٧ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٧.٣ درصد)، ٢.٤ واحد درصد افزایش داشته است. به‌عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به تابستان ١٤٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٩.٧ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم سالانه با ٩٦.٤ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌هاي خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» و کمترین تورم سالانه با ٢٥.٥ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

گزارش تفصیلی شاخص قيمت توليدكننده خدمات

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...