مهاجرت صنعتگران ایرانی به دبی و ترکیه

مهاجرت صنعتگران ایرانی به دبی و ترکیه

مهاجرت صنعتگران ایرانی به دبی و ترکیه؛ رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نسبت به موج مهاجرت صنعتگران کشور به دبی و ترکیه هشدار داد.

به گزارش ، این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به بحران پیش‌آمده در تامین مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی در کشور گفت: صنایع و شرکت‌های تولیدکننده در کشور از فردای تولید خود بی‌خبر هستند و نمی‌دانند چه باید بکنند.

علیرضا کلاهی صمدی با بیان اینکه بورس کالا به شدت دستخوش نوسان قیمت‌ها شده‌ است، گفت: طی روزهای اخیر، برای مس در بورس کالا حدود 44 درصد افزایش قیمت رقابتی زده شد و این رویه باعث شد تا یکی از معاملات در بورس باطل شود. همچنین در یک معامله دیگر، برای کالایی مانند PVC تا 66 درصد افزایش قیمت ثبت شد و این در حالی است که صنایع و شرکت‌های تولیدکننده در کشور از فردای تولید خود بی‌خبر هستند و نمی‌دانند چه باید بکنند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به وقوع موج مهاجرت متخصصان و کارآفرینان در طیف‌های مختلف طی سال‌ها و ماه‌های اخیر از کشور، تصریح کرد: با رویه موجود، به زودی باید شاهد مهاجرت صنعتگران کشور به دبی و ترکیه باشیم چراکه در این کشورها نسبت به ثبات اقتصادی و نرخ ارز آسوده‌خاطر هستند و می‌دانند که برای سفر کاری به دیگر کشورها به فرودگاه‌هایی دسترسی دارند که به بیش از 150 کشور جهان پرواز دارد.

کلاهی صمدی سپس با اعلام اینکه شنیده می‌شود سامانه بهین‌یاب هک شده ‌است، به پدیده دیگری در بازار بورس کالا و بروز برخی مشکلات و دسترسی صنایع به مواد اولیه مورد نیاز خود، اشاره کرد و افزود: طی معاملات گذشته، خریدار صد درصدی مس در رینگ بورس کالا، یک شرکت فعال در حوزه تولید و واردات خودرو بوده ‌است و این شرکت به‌دلیل آنکه قادر نیست از بانک مرکزی ارز مورد نیاز خود را تامین کند، اقدام به خرید مس از بورس کالا و صادرات آن به بازارهای خارجی می‌کند تا از طریق ارز صادراتی به دست آمده از این محل، خودرو و قطعات آن را وارد کند، در حالیکه چوب این روش خرید مواد اولیه از بورس کالا را مصرف‌کنندگان عمده داخلی می‌خورند.

فیلم سخنرانی علیرضا کلاهی صمدی در نشست اتاق تهران
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...