گوشت گوسفندی از مسکو آمد

گوشت گوسفندی از مسکو آمد

گوشت گوسفندی از مسکو آمد؛ به‌دنبال افزایش قیمت گوشت گوسفندی داخلی در بازار، وزارت جهاد کشاورزی گوشت گوسفندی وارداتی از روسیه را در بازار توزیع کرد.

به گزارش ، گوشت گوسفندی گرم وارداتی از روسیه با قیمت هرکیلوگرم ۱۸۰ هزار تومان به صورت شقه در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سپس به‌صورت گسترده در فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این‌باره گفت: توزیع گوشت گوسفندی با قیمت مصوب تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در کنار آن گوشت منجمد داخلی نیز توزیع می‌شود.

حسین دماوندی‌نژاد تصریح کرد: قیمت گوشت گوسفندی داخلی نیز به صورت منجمد و با قیمت هر کیلوگرم 155 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و محدودیتی برای عرضه این محصولات نداریم.

دماوندی‌نژاد در پاسخ به تسنیم، درباره اینکه چرا وزارت جهاد کشاورزی دیر اقدام به تنظیم بازار گوشت قرمز و واردات این محصول کرد، گفت: قیمت این محصول تنها یک هفته در بازار با قیمت‌های بالا فروش رفت که دلیل آن نیز سرما و یخبندان جاده‌ای بود و اکنون سیر نزولی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: گوشت‌های گوسفندی که در فصل تابستان با قیمت 220 هزار تومان به صورت لاشه از دامداران خریداری شده‌اند، اکنون به صورت حمایتی با قیمت هر کیلوگرم 155 هزار تومان (منجمد شده) به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد تا بازار این محصول تنظیم شود. از طرفی توزیع گوشت گرم وارداتی با قیمت هر کیلوگرم 180 هزار تومان (به صورت لاشه) در حال توزیع است که حجم آن افزایش می‌یابد.


وی تصریح کرد دلیل گرانی گوشت قرمز را چیزی جز دلالی نمی‌دانم و باتوجه به اینکه اکنون واردات در حال انجام است قیمت این محصول شکسته شده است و بازار آن به ثبات می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره دلایل کاهش مصرف مرغ در کشور گفت: باتوجه به اینکه کالابرگ در زمان مقرر خود به مرحله اجرا نرسید، مصرف مرغ در کشور پایین آمد؛ قرار بر این بود که قیمت مرغ طبق نرخ شهریور 1400 باقی بماند اما عدم اجرای کالابرگ در زمان مقرر این مهم را اجرایی نکرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...