بانکداری باز بانکداری مادر

بانکداری باز بانکداری مادر

بانکداری باز بانکداری مادر؛ مشتری در بانکداری باز کاملا احساس رضایت می‌کند، به بانک مورد نظر خویش کاملا اعتماد دارد و احساس می‌کند بانک او با نیازهای مشتری ارتباط برقرار کرده و همدلی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، سیدمحمدحسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین در سرمقاله شماره 55 نشریه «ارتباط ایران‌زمین» به بیان مزایای بانکداری باز و ضرورت پیاده‌سازی آن درراستای رفاه مشتریان پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

مدتی بود در پی فرصتی بودم که درباره پدیده‌ای به نام مولتی‌بانک با شما صحبت کنم؛ مولتی‌بانک زیرشاخه‌ای از بانکداری باز است و همان‌گونه که می‌دانید، بانکداری باز – راهکاری که به ارائه‌کنندگان خدمات مالی شخص ثالث، امکان دسترسی آزاد به تمام خدمات بانکداری دیجیتال را می‌دهد – در خط مقدم تحول صنعت قرار دارد؛ به‌عبارت روشن‌تر، بانکداری باز با معرفی مولتی‌بانک، فرصت رقابت را برای همه ارائه‌کنندگان خدمت مالی با هر شکل و اندازه‌ای، فراهم می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد سهام بانکداری باز به سرعت در حال رشد است و ۶۱ درصد از مدیران مالی به این مدل از بانکداری، نسبت به سال 2019، بازخورد مثبت‌تری دارند؛ درواقع، راهکار مولتی‌بانک یکی از مواردی بوده است که به‌واسطه بانکداری باز، مورد توجه مدیران بانک‌ها و سازمان‌های مالی قرار گرفته است.

اما نکته اصلی اینجاست: با اینکه مدیران مالی در سراسر جهان به‌ویژه اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که در اقتصاد نامطمئن امروزی، کلید موفقیت هر کسب‌وکاری تجربه مشتری است ولی بسیاری از مؤسسه‌های مالی (FI) برای رسیدن به چنین سکویی، هنوز به‌قدر کافی زیرساخت، منابع و توانایی ندارند. جالب اینکه، تنها نزدیک به نیمی از مشتریان در سراسر جهان معتقدند بانک‌ها، آنها و نیازهایشان را درک می‌کنند. اینجاست که فضا برای ابتکار عمل ارائه‌کنندگان مولتی‌بانک فراهم می‌شود.

راه‌حل‌های مولتی‌بانک‌ها درباره مدیریت مالی شخصی و وام‌دهی دیجیتال در حال حاضر به مشتریان بانکی کمک می‌کند تا سلامت مالی خود را بهتر مدیریت کنند. این وجه تمایز درنهایت باعث می‌شود تعامل آنها با مؤسسه‌های مالی بیشتر شود.

مولتی‌بانک با قابلیت بانکداری باز به مشتریان اجازه می‌دهد تمام امور مالی خود، در چندین حساب از مؤسسه‌های مالی و بانک‌های مختلف را، در یک برنامه تحت وب یا تلفن همراه جمع کنند و تازه این همه ماجرا نیست!

به گزارش ، مولتی‌بانک امتیاز جستجوی پویا را به مشتری می‌دهد. شما تصور کنید با وجود چندین حساب بانکی، جستجو برای یک تراکنش خاص می‌تواند بسیار زمانبر و دشوار باشد. آثار جستجوی هوشمند و پویا می‌توانند به کاربران کمک کنند تا دقیقاً آنچه را که به‌دنبال آن هستند با کلیک یک دکمه در تمام امور مالی خود بیابند. پرداخت‌ها، مدیریت تعادل و مدیریت ریسک مؤثرتر نیز، از امتیازهای دیگری است که این مدل از بانکداری در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

جان کلام درباره مولتی‌بانک این است: مشتری در این مدل از بانکداری کاملا احساس رضایت می‌کند، به بانک مورد نظر خویش کاملا اعتماد دارد و احساس می‌کند بانک او نیز با نیازهای مشتری «ارتباط برقرار کرده است و همدلی می‌کند». این چیزی است که بانکداری باز درصدد دستیابی به آن است.

امیدوارم و می‌دانم تلاش تمام بزرگان و اصحاب دلسوز و آگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بر این امر استوار است که دیگر متولیان امر را نیز به نتیجه برسانند که بانکداری دیجیتال و البته بانکداری باز، دیر یا زود در مقام بانکداری مادر در کشور عرض‌اندام خواهد کرد چون مشتری دیگر مشتری سابق نخواهد بود و همین مسأله می‌طلبد در پی راهکارهای مناسب برای تأمین هرچه بهتر و سریعتر نیازهای پیچیده و چندوجهی او باشند.

نکته مهم دیگری که لازم است به آن اشاره کنم، آغاز طرح تسهیلاتی «انتخاب پلاس» بانک ایران‌زمین از ماه دی است؛ بانک ایران‌زمین در مسیر مشتری‌مداری و رفاه مشتریان، اعطای تسهیلات خود را با نام «انتخاب پلاس» معادل سه برابر میانگین موجودی سپرده، آغاز کرده است. هدف اصلی از اجرای این طرح نیز، رفع نیازهای ضروری ازجمله کمک‌هزینه ودیعه مسکن، کمک‌هزینه تحصیل و تهیه جهیزیه مشتریان بانک است.

امید که این خدمت جدید بانک ایران‌زمین بتواند باری هرچند کوچک از دوش شما مشتریان ارجمند بردارد و حال خوب بیشتر و آرامش را بـه شما هدیه کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...