ایجاد ۴ مرکز تجاری ایرانی در چین

ایجاد ۴ مرکز تجاری ایرانی در چین

ایجاد ۴ مرکز تجاری ایرانی در چین؛ بنابر اعلام رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران وچین قرار است تا پایان 1402 بالغ‌بر 4 مرکز تجاری ایران در چین ایجاد شود.

به گزارش ، مجیدرضا حریری در این‌باره اظهار داشت: موضوع روابط ایران و چین در حوزه کلان قابل بیان نیست به‌دلیل اینکه هر شرکت چینی پس از شناسایی اینکه با ایران کارهای اختصاصی و زیربنایی انجام می‌دهد، در معرض خطر تهدید و فشار قرار می‌گیرد.

حریری افزود: با توافقاتی که طی دو ماه اخیر با سفر معاون نخست وزیر چین به ایران و سفر رئیس جمهور ما به کشور چین در حوزه‌هایی مانند میوه‌ها به ویژه مرکبات، شیلات، آبزیان و زعفران که به‌دلیل عدم توافق‌نامه‌های دولتی امکان صادرات وجود نداشت، توافقاتی صورت گرفت.

او توضیح داد: ما به‌عنوان اتاق بازرگانی ایران و چین در بهار 1402 دفتر نمایندگی خود را در چین خواهیم داشت و در کنار آن قرار شد تا در 4 نقطه چین مراکز تجاری ایرانیان را افتتاح کنیم که سرمایه‌گذاران ایرانی و چینی می‌توانند از چین و مراکش به ما در این‌باره مراجعه کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اضافه کرد: با استفاده از دانشجویانی که در دوره ارشد و دکتری در حوزه‌های اقتصاد در کشور چین مشغول تحصیل هستند با سپری کردن دوره‌های کوتاه‌مدت به‌عنوان بازاریابان حرفه‌ای که به زبان محلی نیز مسلط هستند استفاده خواهیم کرد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...