رقابت 1323 نامزد برای نشستن در اتاق‌ها

رقابت 1323 نامزد برای نشستن در اتاق‌ها

رقابت 1323 نامزد برای نشستن در اتاق‌ها؛ فهرست نهایی 1323 کاندیدای واجد شرایط دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اعلام شد.

به گزارش ، انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران پس از پایان کار شورای عالی نظارت بر انتخابات، فهرست نهایی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور را منتشر کرد و نسبت به عدم‌ رعایت شیوه‌نامه تبلیغات هشدار داد.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران با اعلام عدم احراز صلاحیت قطعی 775 کاندیداهای انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور، از رسیدگی به 345 مورد اعتراض قابل رسیدگی (با حذف موارد تکراری و غیرقابل رسیدگی) خبر داد و افزود: این اعتراضات رسیدگی شد و درنهایت از 2 هزار و 119 نفر کاندیدای ثبت‌نام کرده بالغ‌بر یکهزار و 323 نفر تا این لحظه واجد شرایط حضور و رقابت در انتخابات 20 اسفند هستند.

جهانبخش سنجابی افزود: علاوه‌بر اینکه فهرست تفکیکی کاندیداهای احراز صلاحیت شده تا قبل از ساعت 12 امشب (11 اسفندماه) به هیات‌های نظارت بر انتخابات اتاق‌های شهرستان ارسال شد، پیامک تایید هم برای خود افراد ارسال شده است.

سنجابی با بیان اینکه 775 نفر موفق به احراز صلاحیت نشدند، گفت: این افراد با عدم احراز روبه‌رو شدند که پیامک اطلاع‌رسانی برای آنها ارسال شده اما اسامی آنها به طور عمومی منتشر نمی‌شود.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران با تاکید بر اینکه ملاک احراز اهلیت و رد اهلیت فقط ناظر بر آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و اصلاحات آن بوده، ادامه داد: افراد با داشتن شروط لازم و یکی از شروط کافی مندرج در بند 5-7 آیین‌نامه، واجد اهلیت و یا فاقد آن شناخته شدند و غیر از این هیچگونه نظر دیگری از دستگاه‌های بیرونی یا ملاحظات سیاسی و یا ملاحظات تایید صلاحیت‌های عمومی ملاک اظهارنظر انجمن نبوده است.

به‌گفته وی، انجمن فقط مُر آیین‌نامه مصوب شورای عالی نظارت و باتوجه به وجود شرایط لازم و ضروری هر کاندیدا و داشتن اهلیت فعال اقتصادی و تجاری بودن او، صلاحیت افراد را احراز کرده و عدم احراز افراد به منزله عدم صلاحیت نیست بلکه به این معناست که یا مستندات لازم توسط افراد برای احراز صلاحیت کافی نبوده و یا به دقت و با کفایت عرضه نشده است.

او با اشاره به اینکه 20 نفر از کاندیداها نیز از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داده‌اند، افزود: افرادی که اهلیت آنها احراز شده مجاز هستند طبق شیوه‌نامه تبلیغاتی ابلاغ شده، تبلیغات کنند.

سنجابی تاکید کرد: نظری که از سوی انجمن نظارت به کاندیداها اعلام می‌شود قطعی و غیرقابل فرجام‌خواهی است و هیچ اعتراضی نه توسط انجمن و نه از سوی دبیرخانه شورای عالی نظارت طبق آیین‌نامه انتخابات، مسموع نخواهد بود.

فهرست نهایی کاندیداهای انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...