کاهش 100 میلیمتری متوسط بارش تهران

کاهش 100 میلیمتری متوسط بارش تهران

کاهش 100 میلیمتری متوسط بارش تهران؛ امسال 180 میلیمتر بیشتر بارش باران نداشته‌ایم و این به معنای آن است که نسبت به متوسط، ۲۵ درصد کمبود بارش داشته‌ایم.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این مطلب اعلام کرد که تا پایان سال آینده بالغ‌بر ۲۱۶ مخزن آب اضطراری در تهران نصب می‌شود.

محسن اردکانی در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران افزود: میزان متوسط بارندگی در شهر تهران ۲۸۰ میلیمتر است که متاسفانه امسال 180 میلیمتر بیشتر بارش باران نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این به معنای آن است که نسبت به متوسط، ۲۵ درصد کمبود بارش داشته‌ایم گفت: اما همکاری شهروندان و همکاری میان دستگاه‌ها شرکت آب و فاضلاب منجر به این شده است تا شهروندان کمبود آب را احساس نکند.

اردکانی با بیان اینکه تهدید صد درصدی فاضلاب به فرصت تبدیل شده است، اضافه کرد: فاضلاب یک عامل تخریبی برای محیط زیست است و در تصفیه‌خانه جنوب تهران سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب پساب قابل استفاده تامین می‌شود و برق و گاز نیز از تصفیه تامین می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۴ هزار شیر آتش نشانی در تهران نصب شده است، درباره نصب مخارن آب اضطراری در تهران تصریح کرد: ۷۵ دستگاه مخزن اضطراری در سال 1401 نصب شده است که ۳۱ دستگاه قبلا نصب شده بود و مناقصه نصب ۵۰ مخزن دیگر نیز در سال آینده برگزار می‌شود و با یک جمع‌بندی می‌توان گفت که از ۳۷۰ دستگاهی که باید نصب می‌کردیم، تا پایان سال آینده ۲۱۶ مخزن آب اضطراری نصب می‌شود.

وی یادآور شد: بالغ‌بر ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده انتقال خطوط آب تعمیر شده و ذخیره خوبی در حوزه آب داشته‌ایم. چراکه این تعمیر مانع هدر رفت آب شده است.

وی درباره فرار آب از سد لار گفت: سد لار قبل از انقلاب طراحی شده و محاسبات اشتباه بوده است و فرار آب به سمت خزر داریم و بر همین اساس تونلی باید حفر شود تا این مشکل رفع شده و ۲۰ کیلومتر از این تونل مانده است که ساز و کار آینده تکمیل می‌شود.

وی درباره قطع آب مدارس و مساجد خاطرنشان کرد: اگر مدارس تا سقف الگوی مصرف آب، آب مصرف کنند آبشان رایگان است اما اگر بالاتر از سقف مصرف داشته باشند پول از آنها دریافت می‌شود اما درباره مساجد باید بگویم که از پرداخت پول معاف هستند و دریافت وجه درباره واحدهای تجاری مساجد است و اگر پول حاصل از واحدهای تجاری مساجد صرف مسجد شود حداکثر تخفیف را به آنها می‌دهیم در غیر این صورت باید بهای آب را بپردازند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...