خودروهای ایرانی میلیاردی شدند

خودروهای ایرانی میلیاردی شدند

خودروهای ایرانی میلیاردی شدند؛ پس از ابلاغ و اجرای قیمتگذاری جدید خودروهای داخلی، قیمت بازار آزاد این خودروها از مرز یک تا دو میلیارد تومان گذشته است.

به گزارش ، یک هفته پس از اجرای مصوبه جدید افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها، قیمت انواع خودروهای داخلی تا سقف 42 درصد در بازار افزایش پیدا کرد.

در زمان حاضر مشاهدات نشان می‌دهد بازار خرید و فروش خودرو بسیار کم‌رونق و از آن طرف عرضه خودرو توسط خودروسازان نیز کم است همین موضوع عاملی شده است تا تهیه خودرو در بازار به‌زحمت انجام شود.

هم‌اکنون خودرو دیگنیتی پرایم که در کارخانه 935 میلیون تومان قیمت خورده در بازار دو میلیارد و 555 میلیون تومان فروخته می‌شود. علاوه‌بر این دیگنیتی پرستیژ نیز یک میلیارد و 120 میلیون تومان در کارخانه قیمت‌گذاری شده است اما در بازار دو میلیارد و 950 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر فونیکس تیگو پرومکس دو میلیارد و 620 میلیون تومانی کارخانه در بازار سه میلیارد و 725 میلیون تومان فروخته می‌شود.

بنابر اعلام تسنیم، در محصولات داخلی نیز بیشتر خودروها در بازار از مرز 600 میلیون تومان عبور کرده به یک میلیارد تومان رسیدند، به‌نحوی که پژو207 اتوماتیک که در کارخانه 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است در بازار یک میلیارد و 100 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. دناپلاس اتومات که تا دو ماه پیش در بازار 700 میلیون تومان بود، به مرز یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

خانواده هایما نیز از مرز  یک میلیارد و 700 میلیون تومان عبور کرده است و هایماS8 به قیمت دو  میلیارد و 740 میلیون تومان فروخته می‌شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...