آغاز به کار رسمی دفاتر دیپلماتیک ایران در عربستان

آغاز به کار رسمی دفاتر دیپلماتیک ایران در عربستان

آغاز به کار رسمی دفاتر دیپلماتیک ایران در عربستان؛ پس از بازگشایی رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان، کنسولگری و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده نیز بازگشایی شدند.

به گزارش ، شبکه سعودی العربیه روز سه‌شنبه 16 خرداد 1402 در خبری فوری از بازگشایی رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان خبر داد.

علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه و حسن زرنگار ابرقویی، سرپرست سفارت ایران در ریاض در مراسم بازگشایی سفارت حضور داشتند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه ایران در اظهاراتی در این مراسم تاکید کرد که امروز روزی مهم در تاریخ روابط ایران و عربستان است.

علیرضا بیکدلی گفت از حضور در کشور دوست و برادرمان عربستان بسیار خشنود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با برافراشته شدن پرچم ایران در عربستان و پرچم عربستان در ایران، همکاری دوجانبه میان دو کشور به اوج خود خواهد رسید.

بیکدلی تاکید کرد که در مرحله آتی شاهد صفحه جدیدی از روابط دوجانبه و منطقه‌ای و همکاری‌های گسترده خواهیم بود.

وی تصریح کرد که ایران و عربستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در ابعاد مختلف دولتی و مردمی برای گسترش روابط هستند.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه ایران با تشکر از تسهیلات ارایه شده جهت بازگشایی و فعالیت سفارت ایران گفت که فعالیت سفارتخانه‌های دو کشور مسیر همکاری‌های دو کشور را تسهیل می‌کند.

امروز نیز شبکه المیادین اعلام کرد که کنسولگری و نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی واقع در جده عربستان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کردند.

بیکدلی پس از این مراسم با ولید الخریجی، معاون وزیر خارجه عربستان در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد

مراسم بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض با حضور علی الیوسف، معاون کنسولی وزارت خارجه عربستان سعودی و تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه، سفرا و اعضای کادر دیپلماتیک مقیم عربستان سعودی و نمایندگان دفاتر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مستقر در ریاض برگزار شد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...