ثبت گرمترین روز تهران در خرداد

ثبت گرمترین روز تهران در خرداد

ثبت گرمترین روز تهران در خرداد؛ امروز دمای هوا در پایتخت به ۳۷ درجه سلسیوس رسید و به این ترتیب گرمترین دمای تهران را پس از پایان مرداد 1401 تاکنون به ثبت رساند.

به گزارش ، براساس اعلام سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه 1402 دمای هوا در پایتخت به ۳۷ درجه سلسیوس رسید که گرمترین دمای تهران پس از پایان مرداد سال 1401 تاکنون است. پیش از این گرمترین دما ۳۶.۲ درجه سلسیوس بوده که حدود یک هفته قبل ثبت شده است.

دمای امروز پایتخت حدود سه درجه سلسیوس گرمتر از ساعت ۱۵ و۳۰ دقیقه روز گذشته است.

امروز در همین ساعت دمای هوا در ورامین به بیش از ۳۹ درجه سلسیوس رسید و دماسنج ایستگاه هواشناسی تهرانسر تا ۳۸.۵ درجه بالا رفت.

اداره کل هواشناسی تهران اعلام کرده که فردا نیز بیشینه دمای هوا در بیشتر شهرهای استان تهران در محدوده دمایی امروز است و پایتخت دوباره دمایی در محدوده ۳۷ درجه را خواهد دید.

در ساعات بعدازظهر امروز و فردا رشد ابرهای همرفتی در نیمه شمالی استان به ویژه ارتفاعات ادامه دارد. این شرایط منجر به وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با گردوخاک در مناطق مستعد و احتمال رخداد تگرگ می‌شود.

همچنین در شبانه‌روز گذشته بیشینه دمای «آب پخش» در استان بوشهر به ۴۸.۹ درجه سلسیوس رسید و گرمترین دمای کشور از ابتدای بهار تاکنون را رقم زد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، علاوه بر آب پخش، در شبانه‌روز گذشته بیشینه دمای هوا در اهواز به ۴۸.۷، برازجان ۴۸.۴، آبادان ۴۷.۵ و لامرد (ایستگاه فرودگاهی) به ۴۷.۴ درجه سلسیوس رسید.

نقشه‌های پیش‌یابی نشان می دهد امروز نیز گرمای هوا در خوزستان و بوشهر ادامه دارد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...