ساماندهی شرکتهای گارانتی موبایل تا شهریورماه
ساماندهی شرکتهای گارانتی موبایل تا شهریورماه؛ شرکتهای ارائهکننده خدمات پس از فروش تلفن همراه که شاخصهای پایینی داشته باشند بهطور طبیعی دیگر مورد تایید نخواهند بود و مجوزشان باطل میشود.
به گزارش صنعتصنف، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکتهای ارائهکننده خدمات پس از فروش تا ۲ ماه آینده ساماندهی خواهند شد، گفت: شرکتی که شاخصهای پایینی داشته باشد، دیگر مورد تایید ما نخواهد بود.
حمید محلهای با اشاره به باطل شدن مجوز برخی شرکتهای خدمات پس از فروش تلفن همراه به علت برخی تخلفها گفت: این شرکتها تا 2 ماه آینده ساماندهی خواهند شد.
وی ادامه داد: هماکنون در حال راهاندازی سامانهای هستیم که درحقیقت بخش دوم سامانه جامع تجارت است؛ در این بخش خدماتی که باید از سوی شرکتهای خدمات پس از فروش انجام شود از آنها خواسته خواهد شد. شرکتهایی که شاخصهای پایینی داشته باشد بهطور طبیعی دیگر مورد تایید ما نخواهد بود. بر این اساس تا دو ماه آینده بخش دوم سامانه گارانتی راهاندازی خواهد شد.
از سوی دیگر احسان تشکری، مسئول فنی سامانه جامع خدمات پس از فروش سازمان حمایت درباره عدم وجود نظارت بر شرکتهای ارائهکننده خدمات پس از فروش حوزه تلفن همراه گفت: کسی که تخصص اصلی او خدمات پس از فروش موبایل نبوده است، آمده و شناسنامه گارانتی را دریافت کرده است. عدم ارزیابی دقیق این شرکتها سبب شده تا تعداد زیادی شرکت در این زمینه وجود داشته باشد که خدمات مناسبی هم به مشتریان ارائه نمیکنند.
گفتنی است، به گفته فعالان صنفی حدود 70 درصد شکایاتی که در این صنف و رسته مطرح میشود مربوط به خدمات پس از فروش تلفنهای همراه است و برخی شرکتهای ارائهکننده خدمات پس از فروش به مسئولیتهای خود به درستی عمل نمیکنند.
در مواردی بهویژه درباره تلفنهای همراه آیفون مشاهده میشود که تلفنهای همراه ریپک، رفرش و یا تعمیر شده را بهعنوان تلفن همراه نو به مشتری فروخته میشوند و شرکتهای ارائهکننده خدمات نیز مسئولیتی به عهده نمیگیرند.
ثبت دیدگاه