شاخص کل 43 هزار واحد مثبت شد

شاخص کل 43 هزار واحد مثبت شد

شاخص کل 43 هزار واحد مثبت شد؛ شاخص کل بورس که در روزهای اخیر بالغ‌بر 171 هزار واحد ریزش کرده بود امروز با بازگشت 43 هزار واحدی تا اندازه‌ای مثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، پس از ریزش‌های شاخص کل در روزهای اخیر که بازار سرمایه را تا رقم یک میلیون و ۹۵۶ هزار واحد عقب نشاند، امروز شاخص کل با 43 هراز واحد رشد مثبت به مدار یک میلیون و 999 هزار واحد برگشت.

شاخص کل در روز سه‌شنبه 27 تیرماه 1401 با رشد 43 هزار و 122 واحدی تا رقم یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحد افزایش پبدا کرد و بالغ‌بر 2.2 درصد مثبت شد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۵ هزار و ۴۹۸ واحد صعود کرد و در رقم ۷۰۳ هزار و ۲۵۱ واحد ایستاد.

در این بازار ۴۳۰ هزار معامله به ارزش ۷۱ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال انجام شد.

در معاملات امروز ۸۴ درصد نمادهای بورسی مثبت بودند که از میان آنها فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نسبت به دیگر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در همین حال شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۵۸۱ واحدی تا رقم ۲۶ هزار و ۳۸۷ واحد صعود کرد؛ در این بازار ۲۵۲ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال انجام شد.

از میان ۲۰۹ نماد مثبت فرابورسی پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و ایران خودرو دیزل نسبت به دیگر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

به گزارش ، شاخص کل بورس در چهارشنبه گذشته پس از سقوط 56 هزار و 949 واحدی به رقم 2 میلیون و 71 هزار و 429 واحد رسیده بود و در 25 تیرماه نیز با ۴۹ هزار و ۵۹۳ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۲۱ هزار واحد سقوط کرد.

شاخص کل همچنین در روز 26 تیرماه هم با ۶۴ هزار و ۶۶۳ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۹۵۶ هزار واحد سقوط کرد.

در همین حال امروز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیمات دولت و اثرات منفی آن در بازار سرمایه در صحن علنی مجلس گفت: نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی امروز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

به‌گفته محمدرضا پورابراهیمی، شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال 1401 بازگشته و در بازده منفی در سال 1402 قرار داریم که این مسأله به‌طور قطع به صلاح کشور نیست و باید برای آن تصمیم‌گیری شود. البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده 234 و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضایی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...