درز اطلاعات نهانی معاملات اردیبهشت توسط ۴۰ کد مظنون

درز اطلاعات نهانی معاملات اردیبهشت توسط ۴۰ کد مظنون

درز اطلاعات نهانی معاملات اردیبهشت توسط ۴۰ کد مظنون؛ سخنگوی سازمان بورس از شناسایی کدهای مظنون به استفاده از اطلاعات نهانی در معاملات ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت 1402 و معرفی آنها به دادستان‌کل کشور خبر داد.

به گزارش ، امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس در توییتی درباره تخلفات مربوط به برخی معامله‌گران حقوقی نوشت: در ادامه بررسی‌ها پیرامون ظن استفاده از اطلاعات نهانی در روزهای منتهی به تاریخ‌های 17 و 18 اردیبهشت‌ماه 1402، تعداد 40 کد مظنون براساس الگوی رفتاری مشکوک شناسایی شدند.

براساس اعلام سخنگوی سازمان بورس، پرونده مربوط به این افراد جهت صدور مجوز بررسی‌های دقیق‌تر، به دادستان‌کل کشور معرفی شدند.

صبائی افزود: سازمان بورس درراستای نخستین اقدام نظارتی خود، پس از انتشار غیرقانونی بخشی از اطلاعات محرمانه معاملات بازار سرمایه، افراد خاطی را اخراج کرد.

به‌گفته صبائی، این موضوع نزد مراجع قانونی برای مجازات متخلفان در حال پیگیری قرار دارد.

گفتنی است اگر این تخلفات سبب سود و زیان افراد در طی معاملات بازار سهام شده است باید نسبت به ابطال معاملات و بازگردادندن سود و زیان آنها، اقدامات مقتضی از سوی سازمان بورس صورت گیرد چراکه به هر حال بازار سرمایه، محلی برای حضور سرمایه همه آحاد جامعه است و ذینفعان آن همه مردم هستند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...