معافیت متقاضیان ویزای چین از انگشت‌نگاری

معافیت متقاضیان ویزای چین از انگشت‌نگاری

معافیت متقاضیان ویزای چین از انگشت‌نگاری؛ متقاضیان درخواست ویزای ورود به چین از فردا 22 مردادماه 1402 از انگشت‌نگاری معاف شدند.

به گزارش ، عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با بیان این خبر اظهار داشت: سفارت جمهوری خلق چین در ایران، متقاضیان درخواست ویزای یکبار ورود یا دوبار ورود با انواع ویزاهای تجاری، توریستی، بازدید خانوادگی (Q2)، ترانزیت و خدمه کشتی را از انگشت‌نگاری معاف کرد.

سعید اشتیاقی افزود: بر این اساس متقاضیان این نوع ویزاها که درخواست ویزای خود را از روز یکشنبه 21  مردادماه 1402 برابر 13 آگوست 2023 تا تاریخ 10 دی‌ماه 1402 برابر با 31 دسامبر 2023 به سفارت خلق چین در تهران ارائه کنند نیازی به انگشت‌نگاری نخواهند داشت.

اشتیاقی با بیان اینکه مدت‌ها بود تجار و بازرگانان ایرانی برای دریافت ویزای چین با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودند و چرخه دریافت ویزا خیلی طولانی شده بود، اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده تسهیلاتی برای صدور ویزای فعالان اقتصادی ایرانی ارائه شد تا مراحل آن با زمان کمتری انجام شود که حذف انگشت‌نگاری برای این متقاضیان ازجمله آنهاست.

عضو هیأت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با تأکید بر اینکه این اقدامات تسهیلی صدور ویزا از فردا و تا پایان سال 2023 میلادی برای متقاضیان درخواست ویزای یکبار ورود یا دوبار ورود برقرار خواهد بود، تصریح کرد: اما متقاضیان درخواست ویزاهای چندبار ورود یا ویزاهایی غیر از موارد بیان شده در بالا همچنان ملزم به انگشت‌نگاری هستند.

گفتنی است متقاضیان برای دریافت هرگونه مشاوره و اطلاعات بیشتر می‌توانند در طول ساعات کاری سفارتخانه با شماره تلفن 9058077264 به زبان چینی و یا شماره تلفن 22802772 به زبان فارسی و انگلیسی تماس بگیرند و یا با ایمیل consulate_irn@mfa.gov.cn ارتباط برقرار کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...