احداث ۲۰۰ مدرسه جدید برکت

احداث ۲۰۰ مدرسه جدید برکت

احداث ۲۰۰ مدرسه جدید برکت؛ مدیرعامل بنیاد برکت اولویت برنامه‌های عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد را احداث ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق محروم اعلام کرد.

به گزارش ، محمد ترکمانه با بیان این مطلب گفت: اولویت برنامه‌های امسال در حوزه عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، احداث ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق محروم و جایگزین کردن حداقل ۳۵۰ مدرسه استاندارد به جای مدارس کانکسی فعلی در کشور است.

وی اظهار داشت: در پایان سال گذشته دوهزارمین مدرسه بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون بیش از ۷۰0 مدرسه دیگر با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس در نقاط مختلف کشور در حال تکمیل است. 

ترکمانه افزود: همچنین طی توافقنامه‌ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همه یکهزار مدرسه کانکسی کشور تا پایان سال آینده با مدارسی مطمئن و استاندارد در قالب طرح شهید پناهی جایگزین خواهد شد.

ترکمانه توضیح داد: حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان و پیشنهادات اساتید و صاحبان فن در ارتقای طرح‌ها وحوزه‌های کالبدی مانند بحث‌های الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی و همچنین حوزه‌های آموزشی و محتوایی ازجمله اقدامات این بنیاد در سال ۱۴۰۱ بوده که در قالب برگزاری نخستین رویداد مدارس آینده در تراز سند برنامه تامین فضا، تجهیز و فناوری و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزارشد.

وی تصریح کرد: این اقدام مهم در سال جاری ادامه پیدا کرده و دومین رویداد ملی مدارس آینده با تمرکز بر مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور عملیاتی خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد برکت، ترکمانه تصریح کرد: نگاه به مقوله صنعتی‌سازی و افزایش رشد تولید باتوجه به زمانبری اجرای پروژه‌ها به صورت سنتی و گاهی صعب‌العبور بودن مکان‌های احداث مدارس و مراکز بهداشتی، بنیاد را برآن داشت تا با بررسی طرح‌های موفق اجراشده در دیگر کشورها و بومی‌سازی آنها، نسبت به استخراج مدلی نو در حوزه ساختمان‌های پیش‌ساخته کشور اقدام کند که امیدواریم مطالعات طرح تا شهریورماه امسال تکمیل و ساخت ساختمان‌های نمونه در سال جاری عملیاتی شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...