چادرملو از مپنا 10 دستگاه لوکوموتیو می‌خرد

چادرملو از مپنا 10 دستگاه لوکوموتیو می‌خرد

چادرملو از مپنا 10 دستگاه لوکوموتیو می‌خرد؛ قرارداد خرید 10 دستگاه لوکوموتیو سنگین باری MAP30 با توان ۴۰۰۰ اسب بخار میان چادرملو و شرکت لوکوموتیوسازی مپنا امضاء شد.

به گزارش ، در ابتدای مراسم امضای این قرارداد، مدیرعامل شرکت سی پی جی پارس و مدیرعامل سریرلجستیک از روند مطالعات و کارشناسی این اقدام به میزان 700 نفرساعت کار، گزارشی را ارائه کردند.

سپس مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به سابقه خوب همکاری میان چادرملو و گروه مپنا در ساخت و بهره‌برداری از نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو و اجرای دومین نیروگاه این شرکت و اعتماد به توانمندی این گروه صنعتی گفت: مجموعه چادرملو به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی ملی و پیشران در بخش صنعت و معدن، تکلیف خود می‌داند در چارچوب سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر اقتصاد غیرنفتی، در استراتژی توسعه خود علاوه‌بر توجه به زیرساخت‌های توسعه پایدار ازجمله انرژی، نگاه توسعه‌گرا به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت در بخش حمل‌ونقل ریلی نیز داشته باشد.

امیرعلی طاهرزاده با اشاره به مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده‌ای و تاکید بر ضرورت توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی افزود: شرکت چادرملو با تولید سالانه بیش از 17 میلیون تن محصولات در زنجیره فولاد بالغ‌بر 21 درصد از خوراک اولیه این صنعت را در کشور تامین می‌کند و از اهداف کلان این شرکت کاهش هزینه تولید به منظور حفظ شرایط رقابت‌پذیری با دیگر شرکت‌های هم‌گروه در داخل و خارج از کشور است.

طاهرزاده تصرح کرد: یکی از شاخص‌های اثرگذار در قیمت‌های تمام‌شده محصولات، هزینه حمل‌ونقل است به همین منظور با تاسیس شرکت سریرلجستیک به‌عنوان بازوی اجرایی چادرملو در حمل‌ونقل ریلی و خرید 550 واگن و تعدادی کشنده، فعالیت خود را آغاز کردیم به طوری‌که در سال 1401 بالغ‌بر 75 درصد از محصول کنسانتره تولیدی چادرملو از طریق ریلی و 25 درصد جاده‌ای انجام شد و اکنون با انعقاد این قرارداد برای خرید 10 دستگاه لوکوموتیو ساخت داخل که مدت زمان ساخت و تحویل آن ۱۸ ماه است، در نظر داریم نسبت به تکمیل زنجیره حمل‌ونقل ریلی شرکت اقدام کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی چادرملو، در ادامه این مراسم، مدیرعامل گروه مپنا اظهار داشت: پس از ساخت و تحویل واگن‌های باری مورد نیاز چادرملو اکنون با عقد این قرارداد که با اعتماد و حمایت قابل تقدیر چادرملو صورت پذیرفته است در نظر داریم کار بزرگی در کشور انجام دهیم و برای نخستین بار اقدام به ساخت لوکوموتیوهای سنگین کنیم.

محمد اولیاء افزود: رویکرد جدید مپنا پاسخگویی به نیاز صنایع بزرگ و خواست کارفرمایان است چراکه با حمایت‌های این کارفرمایان و تامین مالی پروژه‌ها، شرایط مناسب برای توسعه فعالیت‌های مپنا فراهم می‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...