شرکت نفت طلب صندوق توسعه را نمی‌دهد

شرکت نفت طلب صندوق توسعه را نمی‌دهد

شرکت نفت طلب صندوق توسعه را نمی‌دهد؛ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه از شرکت ملی نفت مدعی خواست تا بدهی‌های این شرکت و اقساط معوقه به صندوق توسعه ملی را پرداخت کند.

به گزارش ، پس از آنکه محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست خبری نمایشگاه نفت تأکید کرد که بخش بالادستی صنعت نفت وظیفه ثروت‌آفرینی و درآمدزایی دارد و اظهار داشت که پارسال از محل صادرات نفت و میعانات گازی ۳۵ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و به افزایش ۷۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم و رشد چهار برابری امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری نفتی در این دولت اشاره کرد، طلبکار این شرکت فرصت را غنیمت شمرد و از او خواست تا بدهی‌هایش را پرداخت کند.

رضا محمدی، معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در این‌بار گفت: شرکت ملی نفت مدعی افزایش تولید و ‏صادرات نفت است اما مطالبات صندوق توسعه ملی را پرداخت نمی‌کند.

محمدی تاکید کرد: شرکت ملی نفت از یک طرف مدعی افزایش تولید و صادرات نفت است و از ‏طرف دیگر اقساط معوقه صندوق توسعه ملی را پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: این مطلب از آنجایی حائز اهمیت است که افزایش صادرات نفت بنا برگفته مسئولان ‏وزارت نفت قطعا افزایش درآمد را برای وزارت نفت به همراه خواهد داشت و منطقی و درست آن است که ابتدا ‏بدهی‌های شرکت نفت و اقساط معوقه به صندوق را پرداخت کند.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی اضافه کرد: شرکت نفت در حالی مخالف ‏سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در صنایع بالادستی نفت است و بر این ادعا هستند که شرکت ملی ‏نفت به تنهایی و بدون هیچ سرمایه‌ای و به اتکا به توان خود سرمایه مورد نیاز صنایع بالادستی را ‏تامین کرده که این شرکت بدهکار صندوق توسعه ملی است و اقساط معوق صندوق را ‏پرداخت نمی‌کنند.‏
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...