بورس تا پایان هفته تعطیل است؟

بورس تا پایان هفته تعطیل است؟

بورس تا پایان هفته تعطیل است؟؛ سازمان بورس در پی شهادت رئیس جمهوری و همراهانش، تمامی معاملات بورس را در روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

به گزارش ، سازمان بورس اعلام کرد: در پی شهادت رییس جمهوری کشور و همراهان ایشان به اطلاع فعالان و ذینفعان بازار سرمایه می‌رساند، امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 همه معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بورس‌های کالایی تعطیل خواهد بود.

بنابر اعلام رضا عیوضلو، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، به احتمال زیاد تعطیلی بورس تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و قرار است برای روزهای آینده اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

ریزش ۶۲ هزار واحدی شاخص

در همین حال بازار سهام طی معاملات روز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 با ریزشی کم‌سابقه روبه‌رو شد و در پایان معاملات دیروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 62 هزار واحدی به 2 میلیون و 106 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 20 هزار واحدی به ارتفاع 694 هزار واحد رسید.

فعالان بازار سرمایه بر این باورند که فشار فروشی که به واسطه انتشار صورت‌های مالی برخی از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی صورت گرفت، در شاخص منفی اکثریت بازار بی‌تاثیر نبوده است.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند. همچنین سه نماد «فولاد»، «ذوب» و «شستا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «شفام»، «فزر» و «خاور» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در این روز بوده‌اند.

ارزش معاملات خُرد در بازار این روز، مبلغ 4 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود که حقیقی‌ها حدود 485 میلیارد تومان از بازار سهام خروج کردند.

در بازار دیروز همچنین 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

گفتنی است با نامه اصلاحی شبندر در میانه بازار روز گذشته، سود 1831 ریالی این ناشر به 1955 ریال تبدیل شد. این امر سبب شد تا معاملات پالایشی‌ها برای اصلاح گزارش‌های مالی ابطال شود که این امر حواشی بسیاری را در بازار به راه انداخت.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...