فعال‌سازی موبایل مسافری جاماندگان در گمرکات

فعال‌سازی موبایل مسافری جاماندگان در گمرکات

فعال‌سازی موبایل مسافری جاماندگان در گمرکات؛ ارائه خدمات به کسانی که برای فعال‌سازی موبایل مسافری خود دچار مشکل شده‌اند از 20 خردادماه در گمرکات شروع خواهد شد.

به گزارش ، براساس اعلام گمرک، مسافرانی که برای فعال‌سازی موبایل مسافری با مشکل روبه‌رو بوده‌اند، می‌توانند از ۲۰ خردادماه سال ججاری به نزدیکترین گمرک محل مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه خود اقدام کنن.

جبار محمودی، مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران با بیان اینکه آن دسته از مسافران که برای فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه مسافری با مشکل روبه‌رو بوده‌اند، می‌توانند از 20 خردادماه 1403 به نزدیکترین گمرک محل مراجعه و نسبت به تکمیل فرایند فعالسازی گوشی‌های تلفن همراه اقدام کنند، گفت: براساس این فراخوان، مسافران واجد شرایط برای فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه مسافری بدین شرح هستند:

1. مسافرانی که اطلاعات شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی تلفن همراه و شماره ملی را با موفقیت ثبت کرده ولی در بازه زمانی یک ماهه موفق به تکمیل فرآیند و پرداخت حقوق ورودی نشده‌اند.

2. مسافرانی که ورود اطلاعات آنها سهوی به صورت اشتباه از سوی کاربر در سامانه ثبت شده است. (درج اشتباه IMEI یا شماره ملی)

3. افرادی که به عللی ازجمله قطعی سامانه‌های مرتبط مانند سامانه‌های گمرکی، فراجا، نداشتن کارت بانکی به نام مسافر و رسیدن چمدان‌های حاوی گوشی تلفن همراه پس از خروج مسافر آن از گمرک، اطلاعات آنان هنگام ورود در سیستم ثبت نشده ولی، مأموران گمرک در آن هنگام به صورت دستی ثبت کرده‌اند.

محمودی در ادامه افزود: مسافران هنگام ورود به کشور در صورت همراه داشتن گوشی تلفن همراه و به منظور فعال شدن و امکان بهره‌برداری از گوشی تلفن همراه خود باید پیش از خروج از محدوده گمرکی، آن را در گمرک اظهار و نسبت به ثبت اطلاعات اولیه توسط ماموران گمرک اقدام کنند.

در صورت عدم اظهار و ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه هنگام ورود به کشور، به علت عدم امکان ثبت در سامانه مربوطه، گمرک مسئولیتی در ثبت آن نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران تاکید کرد: جهت رفاه حال مسافران، در صورتی که هنگام ورود به کشور اطلاعات گوشی تلفن همراه خود را اظهار کرده‌اند ولی موفق به تکمیل فرآیند نشده‌اند، برای ادامه کار ثبت گوشی همراه خود در سامانه گمرک، باید همراه با مدارک لازم ازجمله گذرنامه، کارت ملی و تلفن همراه خود به نزدیکترین گمرک محل مراجعه کنند.

وی افزود: ارائه خدمات به مسافرانی که شرایط یادشده در بالا را دارند از 20 خردادماه سال‌جاری در گمرکات شروع خواهد شد.

جبار محمودی یادآور شد: دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران آماده دریافت شکایات از طریق پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران (قسمت شکایات) و دیگر سامانه‌های مربوطه و انجام رسیدگی‌های لازم در اسرع وقت است. مسافرانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند از 20 خردادماه امسال با مراجعه به نزدیکترین گمرک محل و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند تا پیگیری‌های بعدی انجام شود.

دریافت شیوه‌نامه تکمیل فرآیند ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافری
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...