برف‌های سبلان آب شد

برف‌های سبلان آب شد

برف‌های سبلان آب شد؛ با گرم شدن ناگهانی هوا و در حالیکه هنوز به فصل تابستان نرسیده‌ایم، برف ارتفاعات سبلان شروع به آب شدن کرد.

به گزارش ، در حالیکه نیمه‌های سومین ماه بهار سپری می‌شود، ذوب شدن برف ارتفاعات سبلان در مسیر خیاوچایی سیل عظیمی به راه انداخت تا آثار آن گریبانگیر تأسیسات آب در مسیر رودخانه خیاوچایی شود.

فرماندار مشگین‌شهر اظهار داشت: با جاری شدن آب در مسیر خیاوچایی منبع اصلی تأمین آب شرب مشگین‌شهر صدمه دیده و باید برای ترمیم آن اقدام شود.

شهرام محمدی تصریح کرد: مشکل تأسیسات آسیب‌دیده به طور موقت برطرف شد تا مشکل افت فشار و قطعی آب در برخی از محلات مشگین‌شهر برطرف شود اما کارشناسان و متخصصان آب و فاضلاب استان سعی می‌کنند تا جریان آب را به صورت پایدار در این منطقه حفظ کنند.

وی افزود: تصفیه‌خانه مشگین‌‌شهر با 90 درصد ظرفیت در حال بهره‌برداری است و امیدواریم از کدر بودن آب در این منبع جلوگیری شده و نسبت به زلال‌سازی این منبع و آب تحویلی به ساکنان مناطق شهری در مشگین‌شهر اقدام شود.

بنابر اعلام تسنیم، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر افزود: با حل مشکل به صورت موقت سعی بر این است تا پایداری منابع آب را در این شهرستان شاهد باشیم تا شهروندان بیش از این دچار مشکل نشوند.

محمدی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا هم در حوزه آب و هم برق باتوجه به پیش‌بینی دمای هوای گرم در تابستان، پایداری منابع را انجام دهیم تا ساکنان مشگین شهر در تأمین آب و برق مورد نیاز با مشکلی روبه‌رو نشده و قطعی موقت را در این منطقه شاهد نباشیم.

او اضافه کرد: با گرم شدن هوا و ذوب شدن برف در ارتفاعات سبلان انتظار می‌رود عشایر کوچنده به ییلاقات نیز مراقبت بیشتری را انجام دهند تا گرفتار سیلاب نشده و از اتراق در مسیرهای رودخانه‌ها و جریان آب خودداری کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...