مراقب شرکت‌های حمل‌و‌نقل بدون مجوز باشید

مراقب شرکت‌های حمل‌و‌نقل بدون مجوز باشید

مراقب شرکت‌های حمل‌و‌نقل بدون مجوز باشید؛ صاحبان شرکت‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی در بخش تجارت خارجی پیش از هرگونه قرارداد همکاری، نسبت به انتخاب و همکاری با شرکت‌های لجستیک دقت و اطمینان لازم را کسب کنند.

به گزارش ، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با اشاره به افزایش دعاوی بین شرکت‌ها با شرکت‌های صوری یا شرکت‌های حمل‌ونقلی فاقد مجوز و صلاحیت، از فعالان اقتصادی خواست پیش از هرگونه عقد قرارداد رسمی از وجود صلاحیت‌های حرفه‌ای و اسنادی مانند پروانه فعالیت رسمی شرکت‌های لجستیکی اطمینان حاصل کنند.

مسعود پل‌مه با اعلام اینکه طی یک سال اخیر، مرکز داوری این تشکل با حجم انبوهی از پرونده‌های حقوقی مرتبط با مداخله شرکت‌های سوری و فاقد صلاحیت در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی و بندری مواجه شده ‌است، از صاحبان شرکت‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی در بخش تجارت خارجی خواست پیش از هرگونه قرارداد همکاری، نسبت به انتخاب و همکاری با شرکت‌های لجستیک دقت و اطمینان لازم را کسب کنند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران طی نامه‌ای به مدیر امور تشکل‌ها و مسئولت اجتماعی اتاق تهران، با اعلام نگرانی این تشکل نسبت به توسعه فعالیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل فاقد صلاحیت و مجوز، تصریح کرد که شرکت‌ها و فعالان اقتصادی پیش از هرگونه عقد قرارداد همکاری، از وجود صلاحیت‌های حرفه‌ای و اسنادی از جمله پروانه فعالیت رسمی و مشروعیت مداخله تجاری در حوزه لجستیک به‌ویژه خدمات حمل‌و‌نقل دریایی،جاده‌ای، ریلی و هوایی اطمینان حاصل کنند.

پل‌مه تصریح کرد: مرکز داوری و حل اختلاف این تشکل، بیش از دو دهه است که در زمینه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی مرتبط با فعالیت‌های لجستیک دریایی و بندری مرتبط با تجارت خارجی فعال است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...