فروش ۱۵.۷ میلیارد دلار نفت در 4 ماه

فروش ۱۵.۷ میلیارد دلار نفت در 4 ماه

فروش ۱۵.۷ میلیارد دلار نفت در 4 ماه؛ با لحاظ کردن صادرات نفت به میزان 15.7میلیارد دلار مجموع تجارت خارجی کشور در یک سوم نخست سال به 51 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ، رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه تا پایان تیرماه ۱۵.۷ میلیارد دلار نفت صادر شده است، گفت: با احتساب نفت تراز تجاری ۱۴میلیارد دلار مثبت است.

محمد رضوانی‌فر با اشاره به اینکه، تا پایان تیرماه 18.5 میلیارد دلار کالا وارد شده که 6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، افزود: صادرات نیز در این مدت 8 درصد رشد کرده است. بر این اساس تراز تجاری بدون نفت یک میلیارد دلار منفی است. البته باید توجه داشت که تا تیرماه امسال 800 میلیون دلار شمش طلا وارد شده است.

رئیس کل گمرک اضافه کرد: در این مدت 7.7 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده است. باید توجه کرد که در این مدت  متوسط هر تن کالای صادراتی 4 درصد رشد کرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد که از کل واردات 18.5 میلیارد دلاری 6 میلیاردد دلار مربوط به ورود کالای اساسی به کشور است. البته متوسط قیمت هر تن کالای اساسی به 1546 دلار کاهش یافته است.
رضوانی‌فر گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال امارات، چین، ترکیه، آلمان و هند بزرگترین مبادی واردات کشور هستند.

او با اشاره به اینکه تاکنون 71 هزار میلیارد تومان درآمد در گمرک وصول شده است، گفت: در چهار ماهه ابتدای سال ترانزیت نیز 59 درصد رشد کرده است.

وی افزود: امروز قرارداد 12 ایکس ری منعقد خواهد شد که تاثیر قابل توجهی در رشد ترانزیت خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد با شاره به اینکه کشفیات مواد مخدر 150 درصد رشد کرده است، گفت: امسال 153 مورد پرونده برای قاچاق انسان تشکیل شده که کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...