دفاع پزشکیان از وزرای پیشنهادی در مجلس

دفاع پزشکیان از وزرای پیشنهادی در مجلس

دفاع پزشکیان از وزرای پیشنهادی در مجلس؛ سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از حضور رئیس‌جمهور در نشست فردای مجلس شورای اسلامی به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی خبر داد.

به گزارش، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به جزئیاتی از دستور کار نشست فردا شنبه 27 مرداد 1403 مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه از پیش تعیین شده، آقای پزشکیان  فردا برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

وی افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود 2 ساعت و 30 دقیقه فرصت دارد و پس از اتمام سخنان وی، 5 مخالف و 5 موافق کابینه پیشنهادی در صحن مجلس سخنرانی خواهند کرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین هر یک از موافقان یا مخالفان کابینه پیشنهادی به مدت 15 دقیقه فرصت سخنرانی دارند که البته این امکان برای آنها وجود دارد که قسمتی از زمان قانونی خود را در اختیار نماینده‌ای دیگر قرار دهند. پس از  آن رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا در مجلس آغاز می‌شود.

بنابر اعلام تسنیم، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی نیز 2 نفر از نمایندگان مجلس به عنوان مخالف و 2 نفر به عنوان موافق آن وزیر پیشنهادی به مدت 15 دقیقه به ایراد سخنرانی سخنرانی می‌پردازند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...