حذف معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت

حذف معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت

حذف معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت؛ معاونت صنایع حمل‌ونقل از چارت سازمانی وزارت صمت حذف و در معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات ادغام می‌شود.

به گزارش ، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب اظهار داشت: ساختار وزارتخانه تغییر می‌کند و معاونت حمل‌ونقل در معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات ادغام می‌شود چراکه وزارت صمت نباید وارد مباحث اجرایی شود و باید به سیاستگذاری بپردازد.

سیدمحمد اتابک در مراسم تودیع و معارفه معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و رئیس هیات عامل ایدرو، گفت: تلاش می‌کنیم با تعریف استراتژی صنعتی، وزارت صمت به سطح سیاستگذاری بازگردد و در بخش اجرا کمترین میزان دخالت را داشته باشد

اتابک، نگاه به سازمان‌های توسعه‌ای را به منزله دستگاهی برای خلق و افزایش ثروت کشور برشمرد و ادامه داد: نباید برای سازمان‌های توسعه‌ای سازمان‌های موازی ایجاد شوند، زیرا ایجاد چنین نهادهای موازی، موجب ناکارآمدی سازمان‌های توسعه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور استفاده از مزیت‌های موجود برای عملیاتی کردن برنامه هفتم توسعه است، تاکید کرد: در وزارتخانه سیاستگذار هستیم و سازمان‌های توسعه‌ای چون ایدرو متولی پیشبرد پروژه‌ها خواهند بود.

اتابک عملیات «وعده صادق 2» و نماز جمعه نصر آن را موجب افزایش سرمایه اجتماعی و همگرایی در جامعه توصیف و اظهار کرد: با وجود شرایط سخت کشور، اما روحیه عمومی جامعه در سطح بالایی قراردارد و این مسأله تاب و توان کشور را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: شرایط و انتظار حاکمیت از بخش معدن با گذشته تفاوت بسیاری کرده و معدن را بالاتر از نفت می‌دانند که این مساله می‌تواند فرصت و تهدید را با هم به همراه داشته باشد.

چند انتصاب در وزارت صمت

گفتنی است به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی حکمی «یونس الستی» را به‌عنوان معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صمت منصوب کرد. الستی در کارنامه خود مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را داشته است.

اتابک پیش از این نیز فرشاد مقیمی را به سمت معاون وزیر و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منصوب کرد.

مقیمی معاونت صنایع وزارت صمت، مدیرعاملی ایران خودرو و نیز مدیرعاملی شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک را در کارنامه کاری خود دارد.

همچنین وزیر صمت طی حکمی وجیه‌الله جعفری را به سمت معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت منصوب کرد. تا پیش از این معاونت این حوزه بر عهده رضا محتشمی‌پور بود.

وجیه‌الله جعفری، ریاست هیأت عاملی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و مدیرعاملی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را در کارنامه خود دارد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...