نان در تهران گرانتر شد

نان در تهران گرانتر شد

نان در تهران گرانتر شد؛ گندم را با قیمت حدود ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کنیم و با قیمتی نزدیک به هزار تومان در اختیار آردسازی‌ها و نانوایی‌ها قرار می‌دهیم تا نان یارانه‌ای به دست مردم برسد.

به گزارش ، رئیس کارگروه آرد و نان اتاق اصناف ایران با اعلام خبر افزایش قیمت نان در استان تهران گفت: در استان تهران، نان‌های یارانه‌ای لواش ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، بربری ۱۰ هزار تومان، تافتون ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و سنگک ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

محمدجواد کرمی افزود: قیمتهای جدید از روز دوشنبه اول تیرماه 1405 در دستگاه‌ها اعمال شده و این قیمت‌ها از سوی استانداری ابلاغ شده است.

پیش از این وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بودجه دولت، برای برخی اقلام یارانه‌ای از جمله نان، منابع مشخصی در نظر گرفته شده است، گفته بود: امسال حدود ۵۰۰ همت در بودجه برای یارانه نان اختصاص یافته است. این همان اعتباری است که برای خرید گندم از کشاورزان پرداخت می‌شود. ما گندم را با قیمت حدود ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کنیم و با قیمتی نزدیک به هزار تومان در اختیار آردسازی‌ها و نانوایی‌ها قرار می‌دهیم تا نان یارانه‌ای به دست مردم برسد.

غلامرضا نوری قزلجه اضافه کرد: تجربه‌ای که از دی‌ماه سال گذشته در اصلاح نحوه پرداخت یارانه ارز ترجیحی به دست آمد، نشان داد پرداخت مستقیم به حساب خانوارها یا از طریق کالابرگ، دقیق‌ترین شیوه برای رساندن یارانه به مردم است. تجربه‌ای که از دی‌ماه سال گذشته در اصلاح نحوه پرداخت یارانه ارز ترجیحی به دست آمد، نشان داد پرداخت مستقیم به حساب خانوارها یا از طریق کالابرگ، دقیق‌ترین شیوه برای رساندن یارانه به مردم است. با این حال، موضوع یارانه نان همچنان در دولت در حال بررسی است.

وی افزود: هر سازوکار دیگری، حتی با وجود نظارت و کنترل، می‌تواند موجب هدررفت بخشی از یارانه یا ایجاد انحراف در توزیع شود. به همین دلیل در دولت موضوع یارانه نان در حال بررسی است که یارانه‌ها به نزدیک‌ترین شکل ممکن به مصرف‌کننده نهایی برسد.  هنوز تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نشده و پس از پایان بررسی‌های کارشناسی و تأیید نهایی، درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...