آغاز افول و نابودی شرکت‌های دهه 70 شمسی

آغاز افول و نابودی شرکت‌های دهه 70 شمسی

آغاز افول و نابودی شرکت‌های دهه 70 شمسی؛ براساس تجربه تاریخی این احتمال وجود دارد که تا 70 درصد از شرکت‌های 30 تا 40 ساله کنونی تا 1410 دچار افول شده و از دور خارج شوند.

به گزارش ، رئیس کمیسون حکمرانی سازمانی اتاق تهران با بیان این مطلب در نشست اعضای کمیسیون با اشاره به «پروژه تعامل با اعضای اتاق» گفت: در این پروژه، وضعیت اعضا باید براساس کسب‌وکارها با جهت‌گیری کسب‌وکارهای خانوادگی بررسی شود زیرا غالب اعضای اتاق دارای کسب‌وکارهای خانوادگی هستند و این دسته از کسب‌وکارها، مشکلات و گرفتاری‌های حکمرانی مشترکی دارند.

حسن فروزان‌فرد اظهار امیدواری کرد که ما باید بتوانیم طبق مکانیزم‌های حکمرانی شرکتی، اعضا را بهتر و دقیق‌تر بشناسیم چراکه اگر به همین شکل ادامه دهیم، دهه 1400 شروع افول شرکت‌هایی است که کار خود را در دهه 70 آغاز کردند.

فروزان‌فرد تصریح کرد: براساس تجربه تاریخی در اقتصاد کشور این احتمال وجود دارد که تا 70 درصد از شرکت‌های 30 تا 40 ساله کنونی تا پایان دهه 1400 دچار افول شده و از دور خارج شوند یا اتفاق دیگری برایشان بیفتد.

رئیس کمیسون حکمرانی سازمانی اتاق تهران ادامه داد: حوزه اعضا، بسیاری کلیدی و کاربردی است و باید از توان معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران در این‌باره استفاده کرد. ما باید بتوانیم برای اتاق سند سیاستی آماده کنیم و ببینیم باید چه گفتمانی با اعضای خود آغاز کنیم که بتوانیم از این مسیر عبور کنیم.

او خاطرنشان کرد که من به شما قول می‌دهم مسیر سختی برای نامدارترین برندهای 40 سال گذشته وجود دارد و فهرستی از بنگاه‌هایی که در همین 2سال اخیر به مشکل خورده‌اند در ذهنم است که از این بابت بسیار غمگینم. برندها متعلق به ملت ایران است و عموم مردم هزینه رشد و توسعه آنان را پرداخته که به اینجا رسیده‌اند و نباید به سادگی آنها را از دست داد.

فروزا‌ن‌فرد با اشاره به تغییر نام کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد به کمیسیون حکمرانی سازمانی، گفت: در دوره جدید کمیسیون مبارزه با فساد به حکمرانی سازمانی تغییر نام داده است؛ حکمرانی مساله‌ای است که می‌تواند مفهومی که امروزه از آن به‌عنوان فساد یاد می‌کنیم را در سطح بین‌المللی بهبود دهد. سازمان جهانی استاندارد وقتی در سال 2016 تصمیم گرفت در حوزه فساد فعالیت خود را آغاز کند، کمیته فنی 309 را راه‌اندازی کرد و آن را حکمرانی سازمانی نام نهاد. این سازمان از طریق کمیته حکمرانی سازمانی به استانداردهای مبارزه با فساد هم می‌پردازد و ما در دوره‌های گذشته این توفیق را داشتیم که به سازمان ملی استاندارد کمک کنیم که کمیته ایرانی 309 را تشکیل دهیم. خوشبختانه موفق شدیم در ترجمه سه استاندارد ایزو 37001، ایزو 37002 و ایزو 37000، کمک کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران، به احتمال زیاد در دوره چهارساله پیش رو، سه یا چهار استاندارد دیگر هم ترجمه و تدوین می‌شود و ممکن است استانداردهایی که در گذشته تدوین شده نیز بازنگری شود.

فروزان‌فرد یادآور شدد: البته حساسیت‌هایی درباره حکمرانی و تعریف آن وجود دارد که از معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق خواهش می‌کنیم استاندارد را در اختیار عموم قرار دهد. چون در این زمینه در سطح بین‌المللی استاندارد نوشته شده است که سبب می‌شود درباره مفاهیم راحت‌تر صحبت کنیم. ما در سری 9 هزار توانستیم مفهوم کیفیت را به جامعه معرفی کنیم. پیشتر همیشه تولیدکننده کیفیت را تعیین می‌کرد بعد فهمیدیم دنیای امروز با کیفیتی مساوی با رضایت مشتری صحبت می‌کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...