آیفون‌های 14 و 15 بازار قاچاق است

آیفون‌های 14 و 15 بازار قاچاق است

آیفون‌های 14 و 15 بازار قاچاق است؛ طبق برنامه زمان‌بندی و اعلام قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز، جمع‌آوری آیفون‌های 14 و 15 از سطح بازار ادامه داد.

به گزارش ، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تکذیب خبر رجیستر شدن آیفون ۱۴ که توسط رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح شده بود، گفت: طبق برنامه، جمع‌آوری آیفون‌های قاچاق ۱۴ و ۱۵ در سطح بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا با اشاره به تداوم ممنوعیت واردات مسافری و تجاری آیفون‌های 14 و 15 تصریح کرد: پیرو ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته فرایند جمع‌آوری گوشی‌های آیفون قاچاق 14 و 15 از بازار آغاز شده و این روند ادامه داشته و خللی در اجرای آن صورت نگرفته است.

وی با تکذیب اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد درباره رجیستری آیفون 14 خاطرنشان کرد: موضوع رجیستر شدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزه استاندارد نیست و نباید در این باره اظهارنظری انجام شود.

گفتنی است رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره رجیستر شدن آیفون ۱۴ گفت: پول ذخیره کنید که به زودی بتوانید آیفون ۱۴ بخرید. اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند این کالا در آینده رجیستر خواهد شد.

اما او در ادامه این نشست و به‌دنبال تماس تلفنی که با وی برقرار شد، صحبت‌های خود را تصحیح کرد و گفت: در صورت کم شدن محدودیت ارزی و صلاح وزارت ارتباطات، احتمالا آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد، اما درباره اینکه سازمان استاندارد متولی این امر نیست به هر حال آیفون ۱۴ مشکل استاندارد ندارد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...