ذوق‌زدگی آیکو از واردات تاکسی برقی چینی

ذوق‌زدگی آیکو از واردات تاکسی برقی چینی

ذوق‌زدگی آیکو از واردات تاکسی برقی چینی؛ ایران خودرو برای حفظ سهم بازار و باتوجه به تبلیغات گسترده برای نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی اقدام به واردات تاکسی برقی از چین کرد.

به گزارش ، گروه صنعتی ایران خودرو آنچنان با شوق و ذوق از واردات خودرو برقی مدرن چینی برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران و دیگر کلانشهرها خبر داده که به نظر می‌رسد تاکنون خودرو برقی در کشور دیگری جز چین تولید نمی‌شده و ایران نیز از این نوع خودروها به خود ندیده است.

ایران خودرو واردات این خودرو خاص را انجام مسئولیت‌ اجتماعی خود و پاسخ به سیاست‌های وزارت صمت در تامین خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهرها قلمداد کرده در حالیکه بنابر آیین‌نامه واردات خودرو، واردات خودرو برقی از برندهای باکیفیت و صاحب‌نام دیگر کشورها مجاز بوده و واردکنندگان می‌توانند حداقل از ژاپن و کره جنوبی خودروهای برقی ممتازی را وارد کشور کنند که سال‌های بیشتری عمر کنند.

متاسفانه تجربه مونتاژ و وارات خودروهای چینی به ایران نشان داده که مؤثرترین عمر این خودروها حداکثر 5 سال است و باتوجه به اینکه تاکسی‌ها ازجمله خودروهایی هستند که تردد بیشتری در سطح شهر دارند توقع این بود که تاکسی برقی باکیفیت‌تر و از کشور سابقه‌دارتری در صنعت خودرو به ایران وارد شود.

ایران خودرو مدعی شده که برندی معتبر و باکیفیت را برای تاکسیرانان و رفاه حال مسافران حمل و نقل عمومی انتخاب کرده و ارائه قطعات و لوازم و همچنین خدمات پس از فروش در دسترس و مطمئن را برای این خودروها نیز تضمین می‌کند.

بنابر اعلام آیکو، محصول برقی GRE  از مدل‌های معتبر کشور چین است که با مشخصات فنی، خودرویی مطلوب شبکه تاکسیرانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسیرانان است.

بررسی بازار خودروهای چینی گویای آن است که چینی‌ها علاوه‌بر سرآمد بودن در کپی انواع محصولات صنعتی دنیا، هیچگونه ارزشی برای برندهای خود قائل نیستند و هر از چندی با تعویض عنوان برندها و جایگزین کردن برندهای جدید از یک سو مشتریان را می‌فریبند و از سوی دیگر به حضور خود در بازار با اسامی و برندهای جدید به اغوای مشتریان ادامه می‌دهند. بنابراین چنین خودروهایی قابل اعتماد نیستند.

ایران خودرو به‌عنوان یک از بزرگترین خودروسازان کشور که البته در رده واردکنندگان خودرو نیز قرار دارد وعده داده که واردات نخستین سری خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهرهای کشور را آغاز کرده و به زودی با انعقاد قرارداد با شهرداری‌ها، به ویژه تهران، این خودروها را وارد ناوگان حمل و نقل کشور خواهد کرد.

البته آیکو اذعان داشته که همزمان با واردات این خودروها، توجه به داخلی‌سازی در آینده نزدیک و عمق‌بخشی به تولید داخل را نیز در دستور کار قرار خواهد داد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...