بذرپاش به وزار و روسای کل نامه نوشت

بذرپاش به وزار و روسای کل نامه نوشت

رئیس دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی آنها را مکلف کرد تا براساس قانون بودجه ۱۴۰۱، تکالیف و گزارش‌های عملکردی خود را در زمان مقرر قانونی، تهیه و ارائه کنند.

به گزارش به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش در نامه‌های جداگانه‌ای به وزراء و روسای دستگاه‌های اجرایی، مهمترین تکالیف احصاء شده هر دستگاه از قانون بودجه سال 1401 را به عالی‌ترین مقام آن، یادآور شد.

این اقدام در راستای وظایف قانونی و سیاست پیشگیری به جای مچ‌گیری و راهبرد نظارت مستمر از طریق گزارش‌های تفریغ دو ماهه بر اجرای قانون بودجه و با هدف کمک به دستگاه‌های اجرایی جهت انجام درست و به موقع وظایف اعمال شده است.

نخستین نامه رئیس کل دیوان محاسبات کشور خطاب به رئیس کل بانک مرکزی صادر شد و در آن، مهمترین تکالیف مندرج در قانون بودجه سال 1401 مرتبط با این دستگاه یادآوری شد.

وی در این نامه موارد زیر را به علی صالح‌آبادی یادآوری کرد:

* ارائه گزارش‌های ماهانه به کمیسیون‌‌های مرتبط در مجلس شورای اسلامی


* انجام اقدامات زیرساختی مالی و بانکی سازگار با برنامه تجارت کشور-کالایی و ارائه گزارش به صورت هرسه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور

* تکلیف بانک مرکزی درباره تسهیلاتی مانند تسهیلات قرض‌الحسنه برای تشکیل خانواده، تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغالزایی،  تسهیلات مرتبط با کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق در کشور، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی، احکام تنظیمی و انتشار عمومی و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به تسهیلات،  اعطای تسهیلات به‌منظور ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در روستاها و حاشیه شهرها، اعطای تسهیلات لازم جهت تامین مسکن ایثارگران و اعطای تسهیلات لازم جهت تامین مسکن رزمندگان حائز شرایط

* ارائه گزارش عملکرد مالی در دوره‌های دو ماهه
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...