رضایت مردم از خدمات پس از فروش مطلوب است

رضایت مردم از خدمات پس از فروش مطلوب است

رضایت مردم از خدمات پس از فروش مطلوب است؛ در حال حاضر اگر از کیفیت خدمات پس از فروش یک شرکت شکایتی وجود داشته باشد، رتبه آن شرکت در رده‌بندی‌ها کاهش پیدا کرده و درنهایت با خطر ابطال روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، آلات موسیقی، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران با بیان این مطلب، میزان رضایتمندی مردم از خدمات پس از فروش را مطلوب ارزیابی کرد.

محمدرضا رمضان اظهار داشت: تا سال قبل مردم از کیفیت خدمات پس از فروش کالا رضایت کمتری داشتند اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با محوریت وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و اتاق‌های اصناف، کیفیت این خدمات در حال حاضر افزایش قابل قبولی داشته است.

به‌گفته رمضان، کالایی که تولید یا وارد کشور می‌شود اگر خدمات پس از فروش قدرتمندی نداشته باشد، اجازه ورود آن به بازار داده نمی‌شود. بر این اساس صدور مجوزهای خدمات پس از فروش به شرکت‌ها سختگیرانه شده و به‌عنوان نمونه باید در تمامی شهرهای بزرگ کشور نماینده داشته باشند. نمایندگی‌ها نیز مدام از طریق مراجع رصد می‌شوند.

وی در همین خصوص ادامه داد: در حال حاضر اگر از کیفیت خدمات پس از فروش یک شرکت شکایتی وجود داشته باشد، رتبه آن شرکت در رده‌بندی‌ها کاهش پیدا کرده و درنهایت با خطر ابطال روبه‌رو خواهد شد. بنابراین بساط گارانتی‌های جعلی و تقلبی برچیده خواهد شد.

رمضان، مسیر و راه‌حل شکایت خریدار از شرایط خدمات پس از فروش را نیز تشریح کرد و افزود: اگر خریدار درباره خدمات پس از فروش محصول یا کالایی، شکایت داشته باشد می‌تواند به تعزیرات، سامانه 124 یا به بخش نظارت اتحادیه‌ها مراجعه کند تا در عرض 48 ساعت به شکایت آنها رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه تهران خاطرنشان کرد: خریداران موبایل نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه افق (سامانه جامع تجارت ایران) و با وارد کردن سریال دستگاه، متوجه شوند موبایل توسط چه شرکتی و با چه قیمتی وارد کشور شده و خدمات آن به چه صورتی خواهد بود. حتی قیمت نهایی کالا که باید به دست مصرف‌کننده برسد نیز درج شده است. بنابراین اصالت کالا با این روش مشخص خواهد شد. البته خوشبختانه به‌دلیل اجبار رجیستری، هیچگونه دستگاه موبایلی به صورت قاچاق وارد کشور نمی‌شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...