افزایش ۷۴۸ میلیاردی سرمایه شرکت‌های گروه کشتیرانی

افزایش ۷۴۸ میلیاردی سرمایه شرکت‌های گروه کشتیرانی

افزایش ۷۴۸ میلیاردی سرمایه شرکت‌های گروه کشتیرانی؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ درمجموع بیش از ۷۴۸ میلیارد تومان سرمایه شرکت‌های تابعه خود را افزایش داد.

به گزارش ، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه با ارائه گزارشی به مجمع عمومی فوق‌العاده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ گروه کشتیرانی موفق به افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه خود شد، اظهار داشت: طی مدت یاد شده در مجموع بیش از ۷۴۸ میلیارد تومان افزایش سرمایه در شرکت‌های گروه انجام شده است.

محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به افزایش سرمایه ۱۶۸ درصدی این گروه از محل سود انباشته این شرکت تصریح کرد: این افزایش سرمایه با هدف جبران مخارج و ضرورت افزایش سرمایه در دیگر شرکت‌های گروه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت کشتی‌سازی اروندان را به مبلغ ۲۸۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی خریداری کرد و اکنون این شرکت با دریافت سفارش ساخت دو شناور ۸۰۰ تنی از شرکت‌های گروه کشتیرانی، از رکودی که برای مدت‌ها بر آن سایه افکنده بود، خارج و دوباره به جمع تولیدکنندگان شناور در کشور پیوست.

مدرس خیابانی درباره برخی از اقدامات توسعه‌ای در گروه کشتیرانی طی سال جاری نیز گفت: امسال ۱۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت به ارزش حدود ۹۵ میلیون دلار و ۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت به ارزش حدود ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و درمجموع به ارزش ریالی سه هزار و ۵۲ میلیارد تومان خریداری و جهت تقویت ناوگان کانتینری به این ناوگان ملحق شدند.

وی با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه سرمایه‌گذاری نیازمند منابع ارزی و ریالی بیشتر است، تصریح کرد: امیدوار هستیم که در مجمع عمومی عادی سالانه گروه کشتیرانی افزایش سرمایه بیشتری نسبت به امروز محقق شود چراکه این افزایش سرمایه با هدف جبران مخارج و ضرورت افزایش سرمایه در دیگر شرکت‌های گروه صورت می‌پذیرد.

نائب رئیس هیأت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره درآمد‌های این گروه طی سال جاری اضافه کرد: با رفع محدودیت‌های کرونایی در جهان نرخ حمل از اواخر سال گذشته تا شش ماهه نخست امسال افزایش یافت، اما با کاهش تقاضا، نرخ جهانی حمل از شش ماهه دوم سال جاری به یک سوم تقلیل یافته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نرخ سوخت با تاکید بر اینکه تمام نیاز ناوگان از داخل تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به یاری وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نفت در حال حاضر بدون احتساب هزینه حمل، سوخت کم سولفور تولید داخل به نرخ جهانی در اختیار ناوگان قرار می‌گیرد این در حالی است که پیش از این، نرخ مذکور بیشتر از میانگین جهانی بود.

مدرس خیابانی اشاره‌ای نیز به خرید شناور برای کشتیرانی دریای خزر به‌عنوان بخش شمالی ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشت و در این‌باره یادآور شد: سه شناور از روسیه خریداری شده است که یک فروند آن پس از اتمام تعمیرات ادواری در کشتی‌سازی داخلی به ناوگان ملحق خواهد شد. انتظار داریم دو شناور دیگر نیز به تناوب در سال ۱۴۰۲ به ناوگان کشتیرانی دریای خزر ملحق شوند تا از این محل درمجموع ۱۰ هزار تن به ظرفیت ناوگان این شرکت افزوده شود.

بنابر اعلام مانا، مجمع فوق‌العاده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد که با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه این شرکت با رشد ۱۶۸ درصدی از ۲۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال به ۵۷ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال افزایش یافت.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...