پگاه در جایگاه نخست صنایع لبنی ایستاد

پگاه در جایگاه نخست صنایع لبنی ایستاد

شرکت صنایع شیر ایران(پگاه) در بیست ‌و چهارمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI که از سوی سازمان مدیریت صنعتی ایران اعلام می‌شود، در میان شرکت‌های صنایع لبنی کشور در رتبه نخست ایستاد.

به گزارش صنعت‌صنف، پگاه در این رتبه‌بندی رتبه 60 در میان 100 شرکت برتر کشور را از آن خود کرد. سازمان مدیریت صنعتی شرکت‌ها را بر اساس ٣٣ شاخص کمی ارزیابی می‌کند و باتوجه به نتایج به دست آمده، ضمن معرفی شرکت‌های برتر ایرانی، از این شرکت‌ها در ١٠ گروه صنعتی تجلیل به عمل می‌آورد.

به‌دنبال معرفی فهرست ۵٠٠ شرکت برتر ایران در همه حوزه‌های فعالیتی، پگاه در فهرست اول و بین ١٠٠ شرکت برتر ایران قرار گرفت.

ارزیابی شرکت‌های برتر ایران بر اساس شاخص‌هایی چون «اندازه و میزان رشد شرکت»، «سودآوری و عملکرد»، «بهره‌وری کل»، «میزان صادرات»، «میزان نقدینگی»، «وضعیت شاخص‌های بدهی» و «شاخص‌های بازار» انجام شده و شرکت صنایع شیر ایران نخستین شرکت تولیدی صنعت غذایی و لبنی کشور در این رده‌بندی است.

فهرست رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‎‌رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور به دست آورند.

گفتنی است، سازمان ‌مدیریت صنعتی از سال ١٣٧٧ به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران پرداخته است و شرکت صنایع شیر ایران تا پیش از این دوره، سه بار موفق به کسب جایگاه در این رتبه‌بندی مهم اقتصادی کشور شده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...