قیمت لبنیات به 1400 برگشت

قیمت لبنیات به 1400 برگشت

افزایش قیمت در برخی از محصولات لبنی و در برخی از برندها با تذکر وزارت جهاد کشاورزی و انجمن صنایع لبنی به قیمت قبل برگشت.

به گزارش صنعت‌صنف به نقل از تسنیم، سخنگوی انجمن صنایع لبنی در واکنش به افزایش قیمت برخی از محصولات لبنی در روزهای اخیر اظهار داشت: قیمت 10 قلم محصولات لبنی مشمول قیمتگذاری دستوری، تغییر قیمتی نداشته و فقط افزایش قیمت در برخی از محصولات لبنی و در برخی از برند ها رخ داد که با تذکر وزارت جهاد کشاورزی و انجمن صنایع لبنی به قیمت سال 1400 برگشت.

محمدرضا بنی‌طبا افزود: تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت لبنیات تغییری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تعیین قیمت فرآورده‌های لبنی بسته به نرخ شیرخام است و در صورتیکه قیمت این محصول افزایش زیادی نداشته باشد میزان تغییر قیمت زیاد نخواهد بود.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ حقوق و دستمزد، مواد بسته‌بندی و دیگر هزینههای سربار بر قیمت لبنیات تاثیرگذار است اما از آنجا که حدود 70 درصد قیمت فرآورده‌های لبنی قیمت شیرخام است، در صورتی که نرخ آن افزایش پیدا کند، تاثیر زیادی روی قیمت فرآورده‌های لبنی دارد.

بنی‌طبا با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت‌ماه 1401 نصب قیمت تولیدکننده در کنار قیمت مصرف‌کننده اجرایی می‌شود گفت: در برخی از محصولات لبنی ازجمله شیر و ماست ساده که مشمول قیمتگذاری دستور است حتی با ضرر عرضه می‌شود که در صورت نصب قیمت تولیدکننده این واقعیت مشخص می‌شود؛ حداکثر سودی نیز که برای بخش توزیع و خرده‌فروشی در نظر گرفته شده 30 درصد است.

بنی طبا از نحوه قیمتگذاری حق پخش محصولات لبنی نیز انتقاد کرد و گفت: برای محصولات لبنی ضروری که به صورت سرد و با هزینه بیشتر پخش می‌شود 11 درصد و برای دیگر اقلام لبنی 12 درصد سود پخش در نظر گرفته شده است اما برای محصولی مانند آب آشامیدنی 14 درصد سود در نظر گرفته شده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...