ریزش سهام نتفلیکس با کاهش خانه‌نشینی

ریزش سهام نتفلیکس با کاهش خانه‌نشینی

شرکت نتفلیکس در گزارش خود به سهامداران اعلام کرده رشد درآمدش به‌طور تدریجی کاهش یافته است.

به گزارش ، نتفلیکس در فصل نخست سال جاری میلادی 200 هزار کاربر خود را از دست داده است. این رقم، بیشترین میزان کاهش کاربران نتفلیکس در بیش از 10 سال گذشته است.

سی ان بی سی نوشت شرکت نتفلیکس در گزارش خود از وضعیت شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، نسبت به عمیق‌تر شدن مشکلات هشدار داده است.

ساعتی پس از انتشار این گزارش، ارزش سهام شرکت 25 درصد افت کرد. پس از افت ارزش سهام شرکت نتفلیکس، ارزش سهام  شرکت‌های دیگر مثل راکو، اسپاتیفای و دیزنی هم ریخت.

شرکت نتفلیکس پیش‌بینی می‌کند تعداد کاربران در فصل دوم سال جاری میلادی هم افت کند. آخرین باری که این شرکت در گزارش‌هایش از افت تعداد کاربران خبر داده بود، مربوط به اکتبر سال 2011 است.

نتفلیکس پیشتر به سهامداران اعلام کرده بود پیش‌بینی می‌کند 2.5 میلیون کاربر در فصل نخست 2022 میلادی به مجموع کاربران اضافه شود. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند این رقم به 2.7 میلیون نزدیک شود. در بازه زمانی مشابه در سال گذشته،  3.98 میلیون کاربر به مجموع کاربران شرکت اضافه شدند.

شرکت اعلام کرده پایان دادن به فعالیت در روسیه به از دست رفتن 700 هزار کاربر منجر شده است. این شرکت علاوه‌بر این، از سرکوب جهانی به‌عنوان عاملی در ابهام هرچه بیشتر آینده یاد کرده است.

بازگشت مردم به شرایط عادی زندگی پس از کاهش همه‌گیری کرونا، از چالش‌های دیگر شرکت‌هایی مثل نتفلیکس است که در سه سال گذشته، با خانه‌نشینی مردم به رشد قابل توجه درآمد رسیدند.

گفتنی است درآمد شرکت از 1.7 میلیارد دلار در سال گذشته به 1.6 میلیارد دلار در فصل نخست 2022 میلادی رسیده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...