چه کالاهایی را می‌توان با کالابرگ خرید؟

چه کالاهایی را می‌توان با کالابرگ خرید؟

چه کالاهایی را می‌توان با کالابرگ خرید؟ شهروندان استان‌هایی که طرح کالابرگ در آنجا اجرا شده می‌توانند از همه فروشگاه‌های تعیین شده با کالابرگ الکترونیکی خود خرید کنند.

به گزارش ، هم‌اکنون اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی در حال انجام است.

براساس اعلام مجری طرح کالابرگ الکترونیکی، امکان خرید دارندگان کالابرگ از فروشگاه‌های موجود در این استان‌ها برای مردم فراهم شده و مردم می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت در اپلیکیشن «شما» (شبکه ملی اعتبار)، آن را از وبسایت shoma.sfara.ir دانلود کنند.

در این وبسایت فهرست فروشگاه‌های عضو کالابرگ الکترونیکی شبکه ملی اعتبار در هر کدام از استان‌های در حال اجرا نمایش داده شده و شهروندان می‌توانند به راحتی از هر کدام به انتخاب خود خرید کنند. 

همچنین جدول اعتبار تخصیصی به ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی به همراه شرح قیمت‌ها و سرانه مشخص شده برای هر کالا در این وبسایت قابل دستیابی است.

طرح کالا برگ الکترونیکی به‌منظور تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده و دولت این امکان را برای خانوارها به وجود آورده تا کالاهای اساسی را به نرخ ثابت و اعتبار یارانه یک ماه زودتر خریداری کنند. این کالاها شامل ۱۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ را در برمی‌گیرد.

`

از مزایای طرح این است که مردم می‌توانند کالای مصرفی و مورد نیاز خود را از فهرست اقلام اعلام شده براساس سلیقه و با هر نام و نشان تجاری خریداری کنند و امکان پرداخت مابه‌التفاوت قیمت کالاهای انتخابی با کالای مرجع فراهم شده است.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود سرپرستان خانوار با کد دستوری # ۲۸*۷۸۸* می‌توانند میزان اعتبار کالابرگ خود را مشاهده و به هر مقداری که ضرورت دانستند خرید کنند.

گفتنی است فروشندگان صنوف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف، می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت‌نام از قسمت پنل فروشنده به فروشندگان مجاز به این طرح بپیوندند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...