نوین اصناف چگونه کار می‌کند؟

نوین اصناف چگونه کار می‌کند؟

نوین اصناف چگونه کار می‌کند؟؛ همه درخواست‌ها در نوین اصناف به صورت سیستمی برای اماکن ارسال و ثبت مجوزها ۲۴ ساعته و تایید مجوزها ۷ روزه توسط اماکن تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش ، سامانه «نوین اصناف»، روز سه‌شنبه 16 اسفند 1401 با حضور قاسم نوده‌فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران سیدمهدی نیازی، قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت غلامعلی مهدوی، دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران و تعدادی از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران و نیز روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس رونمایی شد.

این سامانه قرار است از دیروز شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ با خاموش کردن چراغ «G4B.ir» فصل جدیدی از صدور مجوزها را آغاز کند.

سیر انجام کار در نوین اصناف

مدیر سامانه نوین اصناف درباره چگونگی ورود کاربر به سامانه و انجام کار با آن اظهار داشت: متقاضی دریافت یا تمدید پروانه کسب باید به درگاه ملی مجوزهای کشور مراجعه کند. دستگاه را انتخاب کرده، پروانه کسب مورد نظر خود را انتخاب کند.پس از آن شخصیت حقیقی، حقوقی یا اتباع خارجی را تعیین و شماره موبایل را وارد کرده و احراز هویت می‌شود.

حسین میرزایی افزود: سپس به صفحه اول درگاه می‌رود و کدپستی وارد می‌شود و بعد مشخصات دیگر ازجمله دوره تحصیلی را وارد کرده و در مرحه بعد به صورت خوداظهاری تایید می‌کند که شرایط لازم برای دریافت پروانه کسب را دارد و در نظارت‌های پسین باید برای صحت‌سنجی از اظهارات آمادگی داشته باشد که برای این امر پیشنهاد می‌شود اتاق اصناف ایران آیین‌نامه‌ای اجرایی برای نظارت بر این داده‌ها و اطلاعات را تدوین کند.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد، پیامکی به متقاضی ارسال می‌شود که دیگر مراحل را در سامانه نوین اصناف طی کند. بنابراین جایگاه درگاه ملی مجوزهای کشور این است که همه افراد شرایط لازم برای دریافت پروانه کسب مورد نظر را ببینند و از آن آگاه شوند و احراز هویت شوند. باقی امور در سامانه نوین اصناف اتفاق می‌افتد.

به‌گفته میرزایی از آنجا که بخشی از اطلاعات فرد در درگاه ملی ثبت شده است، «درخواست در حال تکمیل» به طور اتوماتیک در نوین اصناف برای آن فرد ایجاد می‌شود که لازم است اینجا اطلاعاتی ازجمله اطلاعات واحد صنفی، مباشر و شریک و … را بارگذاری می‌کند.

وی ادامه داد: پس از تکمیل این فرایند پیامکی برای متقاضی صادر می‌شود و کد درخواست برای وی ارسال می‌شود. همه درخواست‌ها به صورت سیستمی برای اماکن ارسال می‌شود. ثبت مجوزها ۲۴ ساعته و تایید مجوزها ۷ روزه توسط اماکن تعیین تکلیف شده و در صورت تایید استعلام، متقاضی‌ باید ظرف ۲۴ ساعت وارد پنل کاربری خود در نوین اصناف ‌شده و هزینه‌های صدور پروانه را پرداخت کند.

میرزایی تصریح کرد: مجوز صنفی به صورت سیستمی و پس از تایید پرداخت، صادر و متقاضی می‌تواند مجوز را چاپ و در فروشگاه خود نصب کند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، مدیر سامانه نوین اصناف خاطرنشان کد که از لحظه صدور، کار نظارت پسینی بر همه ضوابط و شرایط مشاغل و‌ رسته‌ها براساس شرایط بیان شده در کاربرگ‌های صنفی درگاه ملی مجوزها آغاز خواهد شد. شرایطی که پیش از این متقاضی اظهار کرده است واجد آنهاست.


 

گزارش: دانش پورشفیعی

5 دیدگاه

  • محمد

    فقط کارشون شده دردسر درست کردن برای مردم فقط پاس میدن به سامانه سامانه هم کار نمیکنه

  • همتا

    این چه سامانه هست صد رحمت به سامانه ایرانیان اصناف ، تمدید ی که انجام نمیشه ، فقط صدور داره ان هم چه صدوری به ولله سامانه ایرانیان اصناف اینجور نبود چرا اینقدر اذیت ما اصناف میکنید مگرما به چه گنهای مرتکب شدیم که چندماهه با این نوین اصناف نتونستیم مجوزمون بگیریم بعد در تلویزیون میاین میکین 3روزه اخه دروغ تا کجا

  • صالحی

    اصن خودتون با این سایت کار کردین ؟ اعصاب برامون نزاشته مردم هم معطل و بلاتکلیفن کار نمیکنه قطعی زیاد داره تمدید و تغییر و ویرایش و ..‌ راه اندازی نشده صدور هم خیلی سخت شده سامانه های استعلام به خوبی عمل نمیکنن امکان حذف یا ویرایش مدارک بارگزاری شده وجود نداره، کدپستی هم با وجود مراجعه مردم به اداره پست و اخذ مجددا استعلام میشه و هزینه دریافت میشه

  • رسول غفارزادگان

    صد رحمت به هفت خان رستم.کد شناسه ارسال میشه هنگام وارد شدن اعلام میکنه اطلاعات اشتباه است. باز یابی می کنی اعلام خطا میکنه.بعد از اینکه با هزاران مصیبت وارد میشی گزینه ای برای تمدید پیدا نمی کنی؟شاهکاری هست این سامانه

  • احمد کلانتری چند روزهفت خان  شده

    به کندی صدور انجام میشه ودر اخر احراز حویت نامعلومک و تمدید به هیج وجهی انجام نمیشه

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...