تبادل تفاهم‌نامه میان جی‌لین و اتاق تهران

تبادل تفاهم‌نامه میان جی‌لین و اتاق تهران

تبادل تفاهم‌نامه میان جی‌لین و اتاق تهران؛ فعالان بخش خصوصی تهران با فعالان اقتصادی استان جی‌لین چین در نشست تهران، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ، در نشست مشترک فعالان اقتصادی چین و ایران، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق تهران و استان جی‌لین چین برای توسعه روابط دوجانبه به امضا رسید. در این نشست بر نقش محوری بخش خصوصی در توسعه مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید شد.

در گردهمایی تجاری فعالان اقتصادی از ایران و استان جی‌لین چین که روز یکشنبه 28 خردادماه در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، همکاری‌های اقتصادی بخش‌خصوصی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و کارآفرینان و تجار دو طرف به مذاکره مستقیم تجاری با یکدیگر نشستند.

در هیات تجاری استان جی‌لین چین که به دعوت اتاق تهران به ایران سفر کرده‌است، جمعی از صاحبان شرکت و فعالان اقتصادی از این استان در حوزه‌های محصولات غذایی و کشاورزی، تجهیزات پزشکی، قطعات صنعتی و خودرو و صنایع الکترونیکی حضور دارند و رئیس اداره بازرگانی استان جی‌لین نیز سرپرستی این هیات تجاری را برعهده دارد. 

در آغاز نشست مشترک اعضای این هیات و فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران، دبیرکل این اتاق به نقش و جایگاه رو به رشد کشور چین در اقتصاد جهانی اشاره کرد و از ضرورت همکاری و تعامل نزدیک‌تر اتاق تهران با سفارت چین در تهران سخن گفت.

بهمن عشقی رویکرد اتاق تهران با تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بخش خصوصی دو کشور، گفت: اتاق بازرگانی تهران در تلاش است تا با همکاری دستگاه‌های متولی تجارت در ایران، سفارت چین در تهران و همراهی بنگاه‌های اقتصادی از بخش خصوصی، احیاگر روابط جدید و برد-برد مناسبات تجاری دو کشور باشد.

فریال مستوفی، رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران نیز طی سخنانی، به تشریح مناسبات اقتصادی دو کشور پرداخت و در رابطه با فعالیت‌های این مرکز، توضیحاتی ارائه داد.

همچنین فریدون وردی‌نژاد، مشاور دبیرکل و مدیر پروژه چین در اتاق تهران نیز در سخنانی، تغییر رویکرد روابط اقتصادی دو کشور را از پروژه‌محوری و محدود به فاینانس به همکاری‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه، دو دانگ فنگ، رئیس اداره بازرگانی استان جی‌لین چین به علاقمندی این استان و فعالان اقتصادی آن در تعمیق روابط تجاری با ایران اشاره کرد و پیرامون شاخص‌های اقتصادی و توسعه صنعتی این استان توضیحاتی ارائه داد.

همچنین، شو کیسونگ، وزیر مختار و رایزن بازرگانی چین در تهران نیز در سخنانی، با اشاره به حجم تجارت 15.8 میلیارد دلاری دو کشور ایران و چین طی سال 2022 و افزایش آن در مقایسه با سال پیش از آن، از علاقمندی شرکت‌های چینی برای ورود به همکاری با بنگاه‌های ایرانی خبر داد و تصریح کرد که غالب شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی در چین، نسبت به چشم‌انداز توسعه اقتصادی این کشور خوشبین هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، در ادامه این جلسه نیز یک تفاهم‌نامه همکاری دو طرف به امضا رسید تا بر اساس آن روابط بخش خصوصی دو کشور ادامه‌دار و برمبنای ارائه اطلاعات و آشنایی بیشتر با فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان تهران و جی‌لین باشد. در پایان این جلسه، فعالان اقتصادی از دو کشور پیرامون همکاری‌های مشترک به رایزنی و گفت‌و‌گو نشستند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...