کاهش 5هزار تومانی قوطی رب گوجه

کاهش 5هزار تومانی قوطی رب گوجه

رئیس کمیته صادرکنندگان سندیکای صنایع کنسرو ایران از کاهش 5 هزار تومانی قیمت هر قوطی رب گوجه در بازار خبر داد.

به گزارش صنعت‌صنف به نقل از تسنیم، سیدمظفر عبدالله در این‌باره گفت: قیمت رب گوجه فرنگی با درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده روی کالا حدود ۵ هزار تومان کاهش یافت و از ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان به  ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان رسید.

وی اظهار داشت: اعداد و ارقامی که گاهی اوقات درباره میزان سود تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی در کشور مطرح می‌شود که حتی توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی هم درباره مواد اولیه تولید و قیمت تمام شده این محصول طرح شد، دقیق نیست.

وی با بیان اینکه 80 درصد قیمت تمام شده رب، گوجه فرنگی است افزود: اینکه گفته می‌شود هر کیلوگرم گوجه فرنگی برای تهیه رب کمتر از هزار تومان خریداری می‌شود، مربوط به سال 97 است و اکنون قیمت هرکیوگرم گوجه حدود 3250 تومان است. برای تولید هر قوطی 800 گرمی رب 5.5 تا 6 کیلوگرم با توجه به کیفیت، گوجه فرنگی مورد نیاز است یعنی فقط حدود 19500 تومان قیمت ماده اولیه آن است.

رئیس کمیته صادرکنندگان سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: علاوه‌بر قیمت گوجه هزینههای دیگری مانند دستمزد کارگری، قیمت قوطی و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم سربار تولید به این نرخ‌ها اضافه می‌شود؛ با هماهنگی سازمان حمایت قیمت تمام شده هر قوطی رب در کارخانه 25 هزار تومان است که به این قیمت 20 درصد نیز برای هزینه پخش و فروش و 9 درصد برای مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده و 35 تا 36 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

عبدالله گفت: تولیدکنندگان نیز به دنبال آن هستند که محصول با قیمت پایینتری به دست مصرف‌کننده برسد زیرا قدرت خرید مردم نیز حفظ می‌شود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...