شورای رقابت تصمیمی برای افرایش قیمت خودرو ندارد

شورای رقابت تصمیمی برای افرایش قیمت خودرو ندارد

شورای رقابت تصمیمی برای افرایش قیمت خودرو ندارد؛ اولویت امروز شورای رقابت، تعیین تکلیف قیمت محصولات جدید است و قرار نیست محصولاتی که پیش از این قیمتگذاری شده‌اند دوباره افزایش قیمت داشته باشند.

به گزارش ، مدیر روابط عمومی شورای رقابت با انتقاد از اینکه براساس دستورالعمل قیمتگذاری خودرو قرار نیست هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا کند، گفت: اولویت امروز شورای رقابت، تعیین تکلیف قیمت محصولات جدید است.

سپهر دادجوی توکلی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر بررسی افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت، اظهار داشت: هنوز هیچ نامه و فهرست قیمتی از سوی مراجع تصمیم‌گیر به این بخش ارسال نشده و به نوعی بررسی قیمت خودرو در روند کار کارشناسی قرار دارد.

توکلی با انتقاد از اینکه براساس دستورالعمل قیمتگذاری خودرو قرار نیست هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا کند، تصریح کرد: براساس این دستورالعمل، شورای رقابت موظف است تا رصد بازار و روند تولید و توزیع خودرو را مورد بررسی قرار دهد و در این مسیر، آنالیز قیمتی انواع محصولات نیز انجام می‌شود اما این امر به این معنا نیست که هر سه ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت اضافه کرد: اولویت امروز شورای رقابت تعیین تکلیف قیمت محصولات جدید است.

وی با بیان اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها درباره تصمیمات شورای رقابت برای قیمت خودرو آن هم بدون اطلاع  فقط بازار خودرو را ملتهب خواهد کرد که این موضوع مصرف‌کنندگان را دچار مشکل می‌کند.

باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی نیمه دوم سال، گمانه‌زنی‌ها پیرامون افزایش دوباره قیمت رسمی خودروها در کارخانه بر سر زبان‌ها افتاده است تا جاییکه برخی در فضای مجازی ضمن اشاره به صحبت‌های گذشته مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها درباره برنامه‌ریزی برای آغاز مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها که ضمن آن تاکید شده، پس از بسته شدن پرونده مرحله دوم (تخصیص به سه درصد جاماندگان باقیمانده مرحله دوم) و تکمیل و تعیین تکلیف فرآیند مرحله دوم سامانه یکپارچه، برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله سوم آغاز خواهد شد، این آغاز مرحله سوم را پس از اصلاح قیمت‌های خودرو دانسته و نوشته‌اند «به احتمال فراوان پس از اصلاح قیمت‌های خودرو، برنامه فروش جدید اعلام خواهد شد».

براین اساس طی ۱۰ روز اخیر، باتوجه به اینکه در گذشته (سال ۱۳۹۹) اعلام شده بود که شورای رقابت هر شش ماه باتوجه به نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی، قیمت محصولات خودروسازان در کارخانه را به‌روز کرده و افزایش می‌دهد، بحث بر سر این موضوع بسیار است که در حال حاضر که دوباره شورای رقابت مسئول تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهاست، قصد دارد برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نیز قیمت خودروها را اصلاح و مشمول افزایش قیمت کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...