کدام کالاهای اساسی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

کدام کالاهای اساسی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

کدام کالاهای اساسی ارز ترجیحی می‌گیرند؟؛ در سال 1403 بالغ‌بر 8 گروه کالایی از فهرست کالاهای اساسی به جز برنج برای واردات، دلار 28 هزار و 500 تومانی دریافت می‌کنند.

به گزارش ، فهرست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال 1403 شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیأت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی 28500 تومان به کالاهای اساسی در سال جدید را به وزارتخانه‌های مربوطه و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

براساس این فهرست انواع گوشت تازه یا سردکرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلزا، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن‌کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری همچنان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می‌شود.

بنابر این گزارش در میان این کالاها تنها برنج است که براساس مصوبه هیأت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

براساس پیگیری‌های تسنیم از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج، این موضوع در حال پیگیری است و این امکان دارد که برنج هم به این فهرست برگردد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...